Három lényeges helyen nyúlna bele a központi dohányellátókról szóló törvénytervezethez benyújtott fideszes módosító. Egyrészt 2015 május elseje helyett csak szeptembertől lépne hatályba a törvényjavaslat. Enyhe lazításként értelmezhető, hogy a módosító szerint az ágazati miniszter már három módon dönthetné el, hogy miként kívánja kiválasztani a dohány-kiskereskedelmi ellátó személyét (illetve adott esetben több ilyen céget): az állam maga is gyakorolhatná a tevékenységet erre alapított saját cége útján, megbízhatónak ítélt társaság ajánlatát is elfogadhatja pályázat lebonyolítása nélkül, és ami az újdonság, hogy nyilvános koncessziós pályázatot is kiírhat. Információink szerint erre azért volt szükség, mert az ellenzéken kívül fideszes körökben is erős ellenérzést váltott ki a javaslat eredeti verziója. Számos technikai elemet is tartalmaz a benyújtott módosító, ezek lényege, hogy minél gyorsabban lebonyolítható legyen a nyilvános pályázat.
A harmadik lényeges változtatás mögött pedig valamilyen egészségügyi lobbi sejlik fel és jelentős költségekbe veri a gyártókat, ugyanis 2016 január 1-ig vélhetően újra kell tervezniük a dohánytermékek csomagolását. Kötelezővé tennék ugyanis, hogy a cigis dobozokat a képpel kombinált figyelmeztetést tartalmazó oldalával kell megjeleníteni. Ez most a dobozok hátulján található. Ez a rendelkezés az indoklás szerint tovább szigorítja a reklámozási lehetőségeket. Ugyanakkor ezzel kapcsolatban már elfogadott uniós szabályok is életbe lépnek 2016-ban, így a gyártóknak nem lesz könnyű dolguk: két eltérő szabályozásnak kellene megfelelniük.
A Dohányipari Befektetők Magyarországi Szövetsége eleve elfogadhatatlannak tartotta, hogy a kormány előzetes szakmai konzultáció nélkül államosítaná a dohánytermék nagykereskedelmét. Szerintük felesleges és költséges intézkedés az ellátó létrehozása, amely bonyolulttá teszi a kiskereskedelmet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.