A Győrben készülő A3 Cabriolet szakított elődje kissé sarkos és túlságosan is racionális vonalaival: a stílusos és könnyed, de azért erőt sugalló design nagyon megnyerő. Az A3-as kabinjában négy személy foglalhat helyet viszonylagos kényelemben – nyilván a hátsó sor nem gigászi, de átlagos termetű felnőtteknek megjárja.
A tesztautó motorházteteje alatt az 1,4-es erősebb, hengerlekapcsolás funkcióval felvértezett, 125 helyett 140 lóerős változata lapult. Utóbbi aggregát azonban a gyártásbeindítást követően csak egy rövid ideig szerepelt a kínálatban, helyét gyakorlatilag a vele megegyező műszaki paraméterekkel megáldott 150-es kivitele vette át. Mivel csak utóbbi kapható már, ezért annak az adatait tüntettük fel a műszaki táblázatban. A lényeg azonban ugyanaz, a 140/150 lóerős, turbós benzines abszolút kielégíti a józan autózás megkövetelte igényeket. A 250 Nm-es nyomaték alacsony, már 1500-as percenkénti fordulatszámtól lehívható, a motor hangja szolid, kihúzatva pedig inkább érces, mintsem bágyadt négyhengeres muzsika szűrődik be a kabinba.
A hétfokozatú S tronic váltó (697 230 Ft) jó választás hozzá, kapcsolási kultúrája kifinomult, a nehezebb jobb lábúaknak pedig ott a sport üzemmód, de babrálhatnak a volán mögötti fülekkel is. Egy kifogásunk azonban lenne, ugyanis a választott állástól függetlenül nulla a motorfékhatás.
A kormányzás közvetlen, a futómű biztonságra hangolt, azonban a karosszérián érezni némi csavarodást. Utóbbi mértéke ugyan elenyésző, de járdaszegélyre való fel- vagy leálláskor, valamint kátyúba hajtva hallható, ahogy az extra merevítések dacára megnyekken a kasztni. Részterhelésnél az 1,4-es CoD motor lekapcsol két hengert, ezzel takarítva meg némi üzemanyagot. A folyamat olyan profin történik, hogy ha nem lenne a műszerfalon egy tájékoztató felirat, akkor csak tippelhetnénk, hogy most épp két- vagy négyhengeres módban suhanunk.
A teszthét alatt egy hosszabb túrát tettünk négy fővel, dugig megpakolt csomagtartóval, szóval a teljes terhelés közelében jártunk, így a 7,47 l/100 km-es átlagfogyasztás korrekt értéknek tekinthető. Azt csak halkan jegyzem meg, hogy a több órás út során a hátra kényszerülő felnőttek nem panaszkodtak, ugyan térbőségben sem szenvedtek, de elfértek – ritka az ilyen egy kompakt vászontetősben.
A Cabriolet sipkája gombnyomásra akár menet közben (max. 50 km/óráig) is eltüntethető. A folyamat megkezdéséhez a raktérben elhelyezett tetőtároló rekeszt kell a helyére pattintani, a gombot nyomva tartani, és máris ledobja hacukáját az A3-as. S milyen szexi nyitott tetővel az Audi! Jól áll neki a kabrió állapot, azonban ne felejtsük el felhelyezni
a kissé körülményesen rögzíthető, bosszantó mód feláras (116 840 Ft) szélterelő hálót. Utóbbival országúti tempónál is relatíve huzatmentes a kabin, a szélvédelem nagyon hatásos.
A vászontetőre visszakanyarodva, ajánlott az akusztikus változatát (91 440 Ft) megrendelni, ugyanis zárt állapotban gyakorlatilag nincs különbség a többi A3-ashoz képest. Az üléstámla felső szélébe integrált tarkófűtés (165 100 Ft) három fokozatban állítható, és hűvösebb napokon remek szolgálatot nyújt. A tetőmozgató gomb szerencsétlen módon közel került az elektromos rögzítőfék kapcsolójához, vigyázzunk, nehogy véletlenül utóbbit használjuk menet közben. A raktér kupé állapotban 320, míg kabrióként használva 280 literes.
A méretével nincs is gond, az elmegy, azonban a zegzugos kialakítás sokat ront a használhatóságán. A támlák a csomagtér oldalfalán elhelyezett karokkal osztva dönthetők, az átrakodó nyílás azonban nagyon szűk.
A makulátlan minőségű A3 Cabriolet egyetlen szépséghibáját is a hátsó traktusnál fedeztük fel: a csomagtér felső pereménél a textilborítás és a gumiszigetelés találkozásánál elállt egymástól a két elem. Apróság, tudom, szerviz sem kell hozzá, csak egy ügyes kezű tulaj, de ebben az ársávban ez finoman szólva sem megszokott... Aki divatos A3 Cabrioletre vágyik, annak legalább 8,4 milliót (1.4 TFSI, 125 LE) kell a kereskedésben hagynia, míg a 150-es verzió S tronic váltóval 9,4 milliót kóstál. Persze vannak erősebb aggregátok is: az 1.8 TFSI (180 LE) 9,7, míg a 2.0 TDI (150 LE) 10,5 milliótól kapható, a 300 lóerős S3-as csúcsmodell pedig hamarosan elérhető lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.