BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újabb termelési rekordra készül Szentgotthárd

Már Dél-Koreába is szállít az Opel magyar motorgyára.

Az elmúlt évi négyszáz fős létszámbővülés révén már 1400 saját alkalmazottal működött a szentgotthárdi Opel gyár december végén, ugyanakkor különféle alvállalkozók további ötszázötven szakembere is dolgozik a telephelyen.

Annak érdekében, hogy felkészülhessenek a jövő év végéig várható további termelésnövekedésre idén ötszázzal nő az alkalmazotti állomány. A létszámbővítés nem véletlen, hiszen idén minden eddiginél több motor készül Szentgotthárdon.
„A megrendelések hirtelen növekedése révén az idei termelési tervet már tíz

százalékkal növelni kellett, így a tavalyihoz képest 54 százalékkal több, összesen 580 ezer motort szállítunk a megrendelőknek. Ebből 250 ezer a régi motortípus, 330 ezer pedig az új Flex, motorgyár terméke lesz” – mondta Solt Tamás ügyvezető igazgató hozzátéve, hogy a tavaly elkészült 275 ezer darab „régi”, 1,6 és 1,8 literes motor 70 százalékát a General Motors észak-amerikai és mexikói gyáraiba szállították.

A félmilliárd eurós beruházás révén tavalyelőtt elkészült Flex-üzemben előbb az 1,6 literes benzin- és dízelmotorok sorozatgyártása indult be, majd ezekhez csatlakozott az elmúlt nyáron a 90 és 115 lóerős változatokban készülő ezer köbcentis, háromhengeres benzinmotor család. Az új motorgyárból november végén kezdték kiszállítani a dízelmotorokat Dél-Koreába. Tovább folyik idén az új motortípusok gyártásba állítása: a következő az 1400 köbcentiméteres, négyhengeres benzinmotorcsalád lesz. 

 fő típusokon belül jelenleg összesen húsz motorváltozat készül, de az ilyen altípusok száma idén megkétszereződik, ami szintén azt mutatja, hogy az Opel hosszú távra tervezett, amikor elhatározta a szentgotthárdi gyárbővítést.

Az eredeti félmilliárd eurós beruházási tervekkel szemben két éve egy újabb, 130 millió eurós gyárbővítést jelentett be az Opel, majd néhány hónappal később azt, hogy még egy 60 millió eurós csomagról is döntött az anyacég. Ez utóbbi beruházás teszi lehetővé a tengeren túlra szánt motorok gyártását. A 60 millió euró révén a gyártósorok egy részének átalakításával nem csupán tovább növekszik a gyártó- és szerelősorok rugalmassága, hanem új berendezések telepítésével úgy alakítják át a gépsorokat, hogy a kisebb európai testvérek mellett a nagyobb motorokat is ugyanazon a soron szerelhessék össze.

Az amerikai Allison Transmission számára 2000 óta készülnek közepes és nagy teherbírású teherautók és buszok számára automata sebességváltók, amelyekből az elmúlt évben 11 300 hagyta el a szereldét, idén pedig várhatóan 12 000 darabot gyártanak. Az Opel Szentgotthárd Kft. mintegy mellékesen személygépkocsi sebességváltókat is felújít az anyacég számára. A tavalyi 7 ezer darab után idén ismét 7 ezer egység felújítása szerepel a tervekben. Noha a társaság beszállítóinak nagy része külföldi, magyar gyárakból is érkeznek fontos részegységek. A motorok elektromos befecskendezőjét például a székesfehérvári Denso, a turbófetöltőket pedig az oroszlányi BorgWarner Turbo Systems Kft. szállítja. A GM kínai leányvállalata – amely korábban is a legnagyobb vevők közé tartozott –, 2014-ben újra rendelt motorblokkot, hengerfejet és főtengelyt. A megrendelések alapján a három termékfajtából együttesen kétszázezer darabot szállítottak Kínába.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.