A Fraport és konzorciális partnere a görög Copelouzos Group ipari csoport 1,234 milliárd euróért szerezte meg 40 éves időtartamra 14 görögországi regionális repülőtér üzemeltetési jogát. Az ügylet egyike volt a legnagyobb privatizációknak, amelyet a görög kormány a pénzügyi válság 2009-es kitörése óta végrehajtott.
A tender eredményét tavaly november végén hirdette ki a görög privatizációs hivatal. A nyertes pályázók az első négy év alatt 330 millió modernizációs beruházásra tettek ígéretet. Az üzemeltetésre megnyert 14 regionális reptéren tavaly 19,1 millió utas fordult meg.
A Fraport a repülőterektől 2016-ban több mint 180 millió euró forgalom mellett 90 millió eurós működési eredményre számított. Az üzlet véglegesítése az idei év vége felé lett volna esedékes.
"Az üzlet nem végleges" - jelentette ki Alekosz Flamburarisz kormányzati ügyek összehangolásáért felelős államminiszter szombaton a görög közszolgálati televízióban. "Ahogy ígértük, leállítjuk és felülvizsgáljuk a projektet" - szögezte le.
Az új görög kormány a nemzetközi hitelezők 240 milliárd eurós támogatási csomagja ellenében megkövetelt szerkezetátalakítási és költségcsökkentési feltételek lazítására törekszik. Ennek keretében sorban állítja le a stratégiai nemzeti tulajdonnak tekintett állami javak "bűncselekménynek" nevezett értékesítését is. Az új kormány januári hivatalba lépése óta már leállította az ország legnagyobb kikötője, a pireuszi eladását, valamint a PPC áramszolgáltató, a DEPA gázszolgáltató vállalatok magánkézbe adását is.
Környezetvédelmi szempontokra hivatkozva a görög kormány jelezte még szándékát egy kanadai bányavállalat aranybánya projektjének, valamint Athén egykori Hellenikon repterének újrahasznosítására indult projekt leállítására is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.