Az AAA Autó adatai azt mutatják, hogy a nők elsősorban a ferdehátú kisautókat kedvelik, míg a férfiak inkább a négyajtós autókat, a kombikat és az egyterűeket (MPV) részesítik előnyben. A nők a legtöbb autót júliusban és augusztusban vásárolják, illetve a divatosabb típusokat kedvelik, míg a férfiak leginkább októberben vásárolnak autót. (Az európai autópiaccal együtt a magyarországi autóeladások is újjáéledtek.)
„A nők elsősorban a jármű stílusát és a kényelmi szempontokat veszik figyelembe, míg a férfiak a praktikusabb, nagyobb járműveket keresik” – mondta Karolína Topolová, az AAA AUTO vezérigazgatója. „A férfiak nyilvánvalóan a télre készülve vesznek nagyobb egyterűeket vagy emberek szállítására alkalmas járműveket, hogy a téli hónapokban legyen mivel utaznia a családnak, valamint szállítani a megvásárolt árucikkeket. Ezzel ellentétben a nőket gépkocsi vásárláskor elsősorban a divat motiválja.”
Az eladási statisztikai adatok szerint a nők sokkal jobban kedvelik a benzinüzemű autókat, mint a dízelüzeműeket: míg a nők 72,35%-a választ benzines autót, addig ez az arány férfiak esetében csupán 65,17%. Ugyanakkor a férfiak 34,77%-a dízelüzemű gépjárművet vásárol, míg a nőknek csupán 27,65%-a vesz ilyen autót.
„Megfigyelhető, hogy a nők inkább az alacsonyabb fenntartási költségű és a könnyebb benzines autókat részesítik előnyben a dízelüzeműekkel szemben” tette hozzá Topolová. „Szeretnénk azt gondolni, hogy ebben szerepet játszik az is, hogy a benzinmotoros autók környezetbarátabbak, de az a tapasztalatunk, hogy a legfőbb ok, amiért a nők a benzines autókat választják az, hogy azok olcsóbbak és fürgébbek."
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.