BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagyot nőtt a Masterplast árbevétele

17 százalékkal növelte árbevételét a tavalyi utolsó negyedévben a Masterplast. Az egész évben kedvezőtlen iparági környezet ellenére a társaság 56 százalékkal javította működési eredményét 2014-ben.

A kedvező árbevételi- és eredményszámokat költségracionalizálási intézkedésekkel és a 2013-ban átalakított kereskedelmi politikájával érte el a vállalat, így tavaly az értékesítés fókusza már a nagyobb nyereségtartalmú termékeken volt.

A Budapesti Értéktőzsdén jegyzett Masterplast Nyrt. a tavalyi év utolsó negyedévében jelentősen, 17 százalékkal 19,6 millió euróra növelte árbevételét, miközben működési eredménye 56 százalékkal 617 ezer euróra bővült. A vállalat pénzügyi eredményét az ukrán hrivnya és az orosz rubel utolsó negyedéves gyengülése csökkentette, míg adózott eredményét (749 ezer euró) az ukrán, még nem működő gyártó-beruházására képzett egyszeri értékvesztés rontotta. A vállalat megfelelő mértékű nyereség elérése esetén a későbbiekben osztalékfizetést is elképzelhetőnek tart, amennyiben nem talál a stratégiai céljainak megfelelő beruházási vagy akvizíciós célpontot.

A Masterplast az elmúlt évben a kedvezőtlen gazdálkodási környezet ellenére tovább erősítette pozícióját a magyar és a kelet-közép-európai építőipari piacon, melynek eredményeképpen jelentősen javította működési eredményét. A javuló számok hátterében többek között az átalakított kereskedelempolitika állt. Ennek keretében a vállalat az árbevétel növelése helyett az eredménytermelésre, a magasabb nyereségtartalmú termékek értékesítésére helyezte a hangsúlyt. Az értékesítési fókusz változtatása mellett költségtakarékosabbá, hatékonyabbá is vált a gazdálkodás (15 százalékkal csökkent éves szinten a személyi jellegű ráfordítás), ami hosszú távon is fenntartható eredményességet biztosíthat.

A Masterplast 2014 végén határozta meg 2020-ig terjedő stratégiáját, melynek fő célja, hogy az egyre jobban szerteágazó vevői igényekhez igazítsa termék- és szolgáltatási portfolióját, és az európai szigetelőanyag-piac meghatározó szereplőjévé váljon. A BÉT-en jegyzett Masterplast üzleti stratégiájával párhuzamosan kijelölte tőkepiaci stratégiájának főbb irányvonalait is. A vállalat megfelelő mértékű nyereség elérése esetén a későbbiekben osztalékfizetést is elképzelhetőnek tart, amennyiben nem talál a stratégiai céljainak megfelelő beruházási vagy akvizíciós célpontot.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.