Új, hároméves turisztikai marketingstratégiát dolgozott ki a 2015-2017 közötti időszakra - jelentette be Faragó Péter, az MT Zrt. vezérigazgatója az Utazás kiállítás első napján, az Utazás Fórumon csütörtökön Budapesten. Leszögezte: tény, hogy az ágazat 2014-ben rekordévet zárt. A növekedés fenntartásához vagy annak meghaladásához azonban új fogyasztói rétegek megszólítására, új módszerekre, és új kommunikációs csatornák megtalálására van szükség - jelentette ki.
Az vezérigazgató szerint elkötelezettek a 2014-es növekedés fenntartása vagy fokozása mellett, ennek érdekében el kell érni az agrárium-élelmiszeripar, és a turisztikai ágazatok szakmai tevékenységének összhangja mellett a marketingtevékenységek egységességét. Ennek a két költségvetés szinergiájához kell vezetnie.
Közölte: szándékuk megerősíteni a turisztikai és az agrár-élelmiszeripari ágazatok szereplői közötti partnerséget, összehangolni a közös munkát, amelyből közös marketingtevékenység születhet. Stratégiai együttműködést szeretnének kötnek minden olyan kis- és középvállalkozással, amely a legnagyobb hatást tudja gyakorolni az ország turisztikai imázsára, a vendégek elégedettségére.
Faragó Péter elmondta, hogy az új stratégia igazodik a 2014-2020-as európai uniós tervezési időszakhoz, másrészt a 2015-től elérhető uniós forrásokkal versenyelőnyt hozhat az országmarketing tevékenységen belül. Bejelentette: a turisztikai marketinghez a következő időszakban több mint 8 milliárd forint uniós forrás áll rendelkezésre.
Közölte: az MT Zrt. legfontosabb célja - ami szavai szerint a személyes célja is - olyan nemzetközileg ismert és elismert országimázs kialakítása, ami nemzeti értékekre, hagyományokra fókuszál, integrálva a modern értelembe vett turisztikai vonzerőket, így minden korosztály és célcsoport számára vonzóan mutathatja be Magyarországot, mint úti célt.
Horváth Gergely turisztikai vezérigazgató-helyettes ismertette: a stratégia részeként az MT Zrt. szakmai szervezetekkel külföldön is erősíti együttműködését. A három fő termékprioritás az egészség-, az üzleti és a kulturális turizmus. A feladatok közé sorolta a kongresszusi turizmus erősítését, a nagy befogadóképességű, új budapesti kongresszusi központ 2018-as megnyitására kormányzati szándék van - mondta. A márkaépítés lényeges elemének nevezte a folyamatos, egymásra épülő kommunikációt, amelyet a következő 3 évben koncentrált tevékenységgel a kiemelt országcsoportok piacain valósítanak meg rotációs rendszerben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.