BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Saját okosórával előzi be az Apple-t a Swatch

Visszavágott a Swatch az Apple-nek, a világ legnagyobb óragyártója három hónapon belül megkezdi saját okosórái árusítását. A svájci óragyártó viselhető okoseszköze Android és Windows szoftverrel is működik majd. A készülék NFC technológiát – kistávolságú vezetéknélküli kommunikáció – használ és mobilos fizetést is lehetővé tesz, és – talán ez a legfontosabb – az ígéretek szerint nem kell majd tölteni.

A vállalat már évek óta használ olyan technológiákat, amelyeket az új eszközbe is beépítenek. A cég Tissot márkájának egyes modelljei például már 1999 óta érintőkijelzővel készülnek és különböző szenzorokkal is ellátták őket. A Swatch időzítése egyébként nem meglepő: várhatóan az Apple is áprilisban dobja majd piacra saját okosóráját. Az Apple Watch azon túl, hogy a hívások lebonyolításánál is alkalmazható lesz térképpel, a sportolást támogató alkalmazásokkal és üzenetküldési lehetőséggel is csábítja majd a felhasználókat.

A hálózati kapcsolatra képes, testen viselhető okoseszközök iránt egyre nagyobb a kereslet, a 2013-as 5,9 millió után tavaly a Berg Insight becslése szerint már 19 milliót adtak el belőlük. A piackutató cég prognózisa alapján a következő öt évben évente átlagosan 54,7 százalékos fejlődéssel lehet számolni ebben a szegmensben, és 2019-re az eladott készülékek száma megközelíti a 170 milliót.

A legtöbb felhasználó a különböző sporttevékenységek monitorozására is képes, komplex edzésprogramok megvalósítását is támogató eszközöket keresi. Ugyanakkor egyre komolyabb kihívást jelentenek ezeknek a készülékeknek az okosórák, amelyekbe szintén kezdik beépíteni a sportolást támogató képességeket. A legnagyobb kihívást azonban továbbra is az jelenti a gyártók számára, hogy az okosóra divatcikk, viselhető, elegáns darab is legyen – a designjáról híres Apple ebben próbálhat előre lépni, és ez az, amiben a Swatch fenyegetést érezhet.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.