Augusztusban zárhatják be a 31 veszteséges magyarországi Tesco áruházat. A Magyar Nemzet Online korábban megírta, a bejelentett 13 üzleten kívül akadnak még olyan egységek a láncnál, amelyek áldozatául eshetnek az angliai anyavállalat globális karcsúsító programjának. Úgy értesültünk, itt tartózkodnak hazánkban a londoni központ képviselői, és áruházról áruházra járva vizsgálják a magyar leányvállalat működését, ezen belül is például az éppen aktuális akciókat. Erre korábban nem volt példa – mondta a lapnak egy áruházvezető.
Hozzátette, biztosat senki nem tud a 31 veszteségesen működő áruház további sorsáról, szavai szerint ugyanis az angolok döntésére várnak a magyarországi vezetők is. Tájékoztatása szerint ugyanakkor a szóban forgó egységek – hasonlóan a néhány napon belül lakat alá kerülő boltokhoz – a kezdetektől nem működnek eredményesen, mert többségüket olyan helyen nyitották, ahol a vásárlóerő nem tartja el az üzletet, vagy a közelben több multinacionális hálózat egysége is megtalálható. Az áruházak között akadnak fővárosi és vidéki egységek is.
A vállalati bennfentestől a lap azt is megtudta, hogy a Tesco Globál Áruházak Zrt. a múlt év márciusától idén márciusig tartó 2014-es üzleti évének utolsó harmadában jobb forgalmat produkál, mint egy éve. Az anyavállalat londoni központja a napokban pontosította a cég átalakításáról szóló terveket. E szerint elsősorban a diszkontok által elcsábított vásárlókat célozzák meg a jövőben, ennek részeként árcsökkentést és a szolgáltatások színvonalának javítását ígérték. Listázták azt a 43 angliai boltot is, amelyeket bezárnak veszteséges működésük miatt. Az anyaországban törölték további 49 új nagyáruház felépítésének tervét is, és mintegy kétezer dolgozótól válnak meg.
A cég Magyarországon nagyobbrészt más áruházaiban foglalkoztatja tovább bezárásra váró tucatnyi egysége dolgozóit. A távozók végkielégítéséről ugyanakkor még tárgyal a vállalat a szakszervezetekkel, de hamarosan megszülethet az egyezség.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.