A dél-koreai gyártó az október-decemberi időszakban 75,1 millió okosmobilt tudott eladni, ami éves összevetésben 11 százalékos visszaesést jelent. Ezzel szemben az iPhone-okból 46 százalékkal többet értékesítettek az utolsó három hónapban, mint egy évvel korábban, összesen 74,5 millió kelt el belőlük. Évek óta nem sikerült ennyire megközelíteni a Samsungot az okostelefon-szegmensben, kérdés ugyanakkor, hogy az Apple tudja-e folytatni ezt a jó szereplést.
Az ünnepi időszak kiugró eredményében meghatározó szerepet játszott az almáslogójú cégnél a két új, szeptemberben bemutatott modell, illetve azok hatalmas népszerűsége az ázsiai felhasználók körében. Az év utolsó három hónapjában összesen 375,2 millió okosmobilt adtak el világszerte, ez 28,2 százalékos növekedés volt 2013. hasonló időszakához képest.
A teljes évet vizsgálva is hasonló mértékű volt a fejlődés, az 1,3 milliárdnyi eladott készülék 27,6 százalékos bővülést jelentett. Az IDC adatai alapján 2014. egészében jelentős a Samsung fölénye, a dél-koreai gyártó 318,2 millió okostelefont tudott eladni, míg a második Apple 192,7 milliót.
Figyelmeztető jel ugyanakkor a Samsung számára, hogy gyakorlatilag stagnált az értékesítése, miközben legnagyobb riválisa negyedével, a több feltörekvő cég pedig ennél is nagyobb ütemben növelte forgalmát.
Az évet a harmadik pozícióban záró Lenovo a Motorola beolvasztásának köszönhetően például 65 százalékkal növelte egy év alatt a forgalmát. A leglátványosabb előrelépést ugyanakkor a szintén kínai Xiaomi tudta felmutatni, ami ugyan az egész évet vizsgálva még nem fért be az öt legnagyobb gyártó közé, az utolsó három hónapban azonban az ötödik pozíciót szerezte meg, közel triplájára növelve értékesítését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.