Hatékonyságnövelő intézkedéseinek köszönhetően évek óta pozitív az üzemi eredménye. 2014-ben pozitív adózás előtti eredményt ért el, így az üzleti tervben megfogalmazottakhoz képest 13,222 milliárd forinttal kedvezőbb adózás előtti eredményt produkált. A társaság közleményében visszautasította azt, hogy belső, bizalmas anyagok tartalmának kiszivárogtatásával és félremagyarázásával egyes médiumok szándékosan félretájékoztatják a közvéleményt.
Az autóbusz járművezetői hiány nem csak a BKV-nál, hanem a teljes buszközlekedésben, minden szolgáltatónál jelentkezik. A buszvezetői szakma hiányszakma lett az elmúlt évek során. A Társaság 2013-ban végrehajtott létszámcsökkentési intézkedései ugyan a járművezetőket is érintették, de ezek már a 2014-re megrendelt teljesítmények alapján történtek.
A BKV Zrt. cáfolja, hogy azért fizetett volna ki jelentős túlóra összegeket, mert a Volánbusz Zrt.-hez vezényelt át autóbuszvezetőket. Az igazság az, hogy a Volánbusz Zrt.-vel a BKV Zrt. 2014 nyarán – a BKK Zrt. Igazgatóságának döntése, tulajdonosi utasítása alapján - kötött egy úgynevezett kirendelési megállapodást, mely során átmeneti időszakban a BKV munkavállalói a Volánbusz járatain végeztek munkát. A Volánbusz Zrt.-vel a megállapodás alapján az elszámolás megtörtént munkabérben, munkaruha tartozás és minden egyéb tekintetben egyaránt.
A többlet bérfelhasználást egyrészt valóban az agglomerációs közlekedés némileg késedelmes, elhúzódó átadása, és a megnövekedett megrendelt teljesítmény (döntően villamos pótlások elhúzódása, M3-as pálya-felújítás megkezdése) okozta. Mindezeken túl nem csak a megnövekedett mérték, hanem a hektikus, hullámzó, sok esetben nem kellő időben megismert elvárt teljesítményszint is okozott problémákat, melyeket a BKV vezetése többször is jelzett. Amíg azonban a fővárosban nagy vasúti fejlesztési projektek folynak komoly pótlási feladatokkal, illetve amíg 2016 közepéig nem zárul le a buszágazat átalakulása, addig a hasonló hektikus működés elkerülhetetlennek tűnik.
A BKV megerősíti, hogy a gazdálkodási rendnek megfelelő bérgazdálkodást folytatott 2014-ben. A BKV 2014. évi gazdálkodásának értékelése jelenleg folyamatban van; eszerint az autóbusz üzletág esetében az üzleti tervben foglaltakhoz képest a 2014-es évben közel 4 százalékos többletteljesítmény megrendelés érkezett, amit a társaság teljesített. Így ehhez mérten az Autóbusz és Trolibusz Üzemigazgatóság tervezett társasági bérkerete is a BKK által igényelt többlet teljesítménnyel arányos mértékben emelkedett. A bérmegtakarítás kérdése tehát nincs összefüggésben az autóbusz üzletág helyzetével.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.