BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

BKV: jól muzsikáltunk

A BKV az elmúlt évben és a korábbi években is az elfogadott üzleti terv keretei között gazdálkodott.

Hatékonyságnövelő intézkedéseinek köszönhetően évek óta pozitív az üzemi eredménye. 2014-ben pozitív adózás előtti eredményt ért el, így az üzleti tervben megfogalmazottakhoz képest 13,222 milliárd forinttal kedvezőbb adózás előtti eredményt produkált. A társaság közleményében visszautasította azt, hogy belső, bizalmas anyagok tartalmának kiszivárogtatásával és félremagyarázásával egyes médiumok szándékosan félretájékoztatják a közvéleményt.
 
 Az autóbusz járművezetői hiány nem csak a BKV-nál, hanem a teljes buszközlekedésben, minden szolgáltatónál jelentkezik. A buszvezetői szakma hiányszakma lett az elmúlt évek során. A Társaság 2013-ban végrehajtott létszámcsökkentési intézkedései ugyan a járművezetőket is érintették, de ezek már a 2014-re megrendelt teljesítmények alapján történtek.
 
A BKV Zrt. cáfolja, hogy azért fizetett volna ki jelentős túlóra összegeket, mert a Volánbusz Zrt.-hez vezényelt át autóbuszvezetőket. Az igazság az, hogy a Volánbusz Zrt.-vel a BKV Zrt. 2014 nyarán – a BKK Zrt. Igazgatóságának döntése, tulajdonosi utasítása alapján -  kötött egy úgynevezett kirendelési megállapodást, mely során átmeneti időszakban a BKV munkavállalói a Volánbusz járatain végeztek munkát. A Volánbusz Zrt.-vel a megállapodás alapján az elszámolás megtörtént munkabérben, munkaruha tartozás és minden egyéb tekintetben egyaránt.
 
A többlet bérfelhasználást egyrészt valóban az agglomerációs közlekedés némileg késedelmes, elhúzódó átadása, és a megnövekedett megrendelt teljesítmény (döntően villamos pótlások elhúzódása, M3-as pálya-felújítás megkezdése) okozta. Mindezeken túl nem csak a megnövekedett mérték, hanem a hektikus, hullámzó, sok esetben nem kellő időben megismert elvárt teljesítményszint is  okozott problémákat, melyeket a  BKV vezetése többször is jelzett. Amíg azonban a fővárosban nagy vasúti fejlesztési projektek folynak komoly pótlási feladatokkal, illetve amíg 2016 közepéig nem zárul le a buszágazat átalakulása, addig a hasonló hektikus működés elkerülhetetlennek tűnik.
 
A BKV megerősíti, hogy a gazdálkodási rendnek megfelelő bérgazdálkodást folytatott 2014-ben. A BKV 2014. évi gazdálkodásának értékelése jelenleg folyamatban van; eszerint az autóbusz üzletág esetében az üzleti tervben foglaltakhoz képest a 2014-es évben közel 4 százalékos többletteljesítmény megrendelés érkezett, amit a társaság teljesített. Így ehhez mérten az Autóbusz és Trolibusz Üzemigazgatóság tervezett társasági bérkerete is a BKK által igényelt többlet teljesítménnyel arányos mértékben emelkedett. A bérmegtakarítás kérdése tehát nincs összefüggésben az autóbusz üzletág helyzetével.
 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.