Húsvéti édességekből egyre nagyobb forgalmat bonyolít le az élelmiszer-kiskereskedelem – derül ki a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Index nevű összesítéséből. A cég adatai szerint tavaly a húsvéti időszakban közel 4 milliárd forintért, mintegy 940 tonna csokoládétojást, csokoládényulat és egyéb ünnepi ajándékot adtak el a boltokban három hónap alatt. Értéket tekintve 12 százalékkal, mennyiség szempontjából pedig 3 százalékkal emelkedett a forgalom a tavalyelőtti húsvéti szezonhoz képest.
Továbbra is a nyúl és a tojás figurák dominálnak a piacon, együttes részesedésük eléri a nyolcvan százalékot. A Nielsen szerint stabil az a trend, hogy a fogyasztók egyre inkább a magasabb minőségű, tejcsokoládéból készült figurákat részesítik előnyben. Tavaly a húsvéti édességekre kiadott pénzük 82 százalékát költötték tejcsokoládéra, ami 1 százalékponttal meghaladja a tavalyelőtti arányt, néggyel pedig a 2011. évit. A korábban évekig listavezető nugát piacrésze egyre csökken: a 2012-es ünnepi időszakban még 11, tavalyelőtt 10, múlt évben pedig már csak 9 százalékot ért el.
Ami a bolttípusok súlyát illeti, a húsvéti édességek – értékben mért – forgalmából a hipermarketek részaránya stabilan 47 százalék, a legutóbbi két húsvéti időszakban. A diszkontok súlya 22 százalékról 26-ra emelkedett, míg a valamilyen lánchoz tartozó többi üzleté szintén nőtt, 22-ről 25 százalékra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.