Czibula András úgy fogalmazott, hogy a beruházással javulhat a menetrend és jobb lesz a villamos energia ellátó hálózat üzembiztonsága.
A legrégebben üzemelő vontatási alállomás fejlesztése azért fontos, mert részben az biztosítja a Sopron-Győr, a Sopron-Szombathely és a Sopron-Ebenfurt vonalak áramellátását – tette hozzá.
A július végére befejeződő projekt kivitelezői szerződését tavaly tavasszal kötötték meg az MVM OVIT Országos Villamostávvezeték Zrt.-vel, a munkálatok egy részével már végeztek.
Az alállomáson a korábbi kétszer 12 ezer kilovoltamperes transzformátort egy kétszer 16 ezer kilovoltamperes teljesítményű berendezésre cserélték, emellett egy új, 25 kilovoltos kapcsoló berendezést is beépítettek.
A korszerűsítés során egy 25 kilovoltos, két gyűjtősínes kapcsoló berendezést is beépítenek még, emellett telepítenek egy digitális távmegfigyelésre alkalmas védelmi és irányítástechnikai berendezést.
A további munkálatok a vonatközlekedésben várhatóan nem okoznak fennakadásokat.
A GYSEV Zrt. 2013-ban pályázott az Európai Unió Közlekedési Operatív Programjában. A fejlesztés összköltsége 1 milliárd 450 millió forint, amelyet száz százalékban uniós forrásból finanszíroznak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.