Az indoklás szerint a keret előre nem látható módon gyorsabb ütemben merült ki, másrészt az új keretmegállapodás megkötése – a foglalási szoftver vizsgálata miatt – az eredetileg tervezett eljárás ütemezéséhez képest elhúzódik.
A KEF már tavaly december végén közzétette a részvételi felhívását az új közbeszerzésre. Négy utazási iroda jelentkezett a tárgyalásos eljárásra. Az állami utakat jelenleg is szervező Weco-Travel, OTP Travel és IBUSZ a jövőben is folytatná ezt a tevékenységet, a negyedik próbálkozó pedig közösen a United4 Bonafini Bindair és a United4 Concorde Travel. Az állam ezúttal is három utazási irodával kötne szerződést. Információink szerint valamennyi jelentkező megfelelt az alkalmassági feltételeknek és az utolsó tárgyalási fordulónál tartanak a felek.
Február közepére 8,2 milliárd forintot már felhasználtak állami utakra, ami 98 százalékos teljesítést jelent. A 250 millió forintos kiegészítés ahhoz képest nem tűnik soknak, hogy a rekordot a tavaly novemberi számla jelenti 499 millió forinttal. Így Magyar Levente gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkár nyugodtan kétnapos Tokióba utazhatott munkalátogatásra, ahol megbeszélést folytatott Kiuchi Minoru japán külügyminiszter-helyettessel és Saiki Naokoval a japán külügyminisztérium külgazdaságért felelős főigazgatójával. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pedig ma személyesen tárgyalhat Margot Wallström svéd külügyminiszterrel Wilhelm Fruzsina ügyében. Mindkét tárcavezető részt vesz ugyanis Rigában az EU-külügyminiszterek ülésén. (A svéd bevándorlási hivatal vissza akarja küldeni Magyarországra a 20 éves értelmi sérült magyar lányt, aki árva, és az elmúlt két évben Malmőben élt nagynénjénél.) Március elején pedig külügyminisztériumi delegáció utazhat Moszkvába, hogy magyar vállalatok részvételéről tárgyaljon oroszországi infrastrukturális fejlesztési projektekben.
Az OTP Travel az utak kétharmadát nyerte el, amiből 5,4 milliárd forintos bevétele származott mintegy két év alatt. A Weco 1,5 milliárd forintos, míg az IBUSZ 1,2 milliárd forintos részt tudott kihasítani a forgalomból. A megrendelőnek elvileg a legolcsóbbat kell választania az anonim ajánlatok közül. Az új szerződést már nem két, hanem négy évre kötnék meg a 8,4 milliárd forintos keret megtartásával. Ebből arra lehetne következtetni, hogy vagy olcsóbb vagy kevesebb állami úttal kalkulálnak, hiszen csak 2,1 milliárd forint jutna egy évre. Persze a jelek szerint bármikor módosítható a szerződést, utazás amiatt nem marad el, mert lemerült a keret.
Az utazási irodák kiválasztásának módja megváltozott. Eddig a pontozás során 50 százalékos súllyal vették figyelembe a foglalási díj mértékét, 50 százalékban pedig arra lehet pontokat kapni, hogy az utazásszervezőnek hány irodája működik Magyarországon. Most viszont információink szerint már csak az ár számít. Nem olcsó az eljárás, ugyanis az ajánlati biztosíték egymillió forint, az adatszolgáltatási biztosíték pedig 500 ezer forint volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.