A második fővárosi metróvonal most megnyílt középső szakaszát 2010-ben kezdték építeni. A mintegy 4,17 milliárd zlotyt (307 milliárd forintot) érő beruházást eredetileg már 2013 októberében át kellett volna adni, de több tényező is késleltette azt.
Az egyik megállóban például 2012 augusztusában vízbetörés volt, 2014 decemberében pedig azért nem tudták átadni a forgalomnak a szakaszt, mert egy másik megállóban lángra lobbant egy generátor akkumulátora. A beruházás kivitelezője az AGP Metro Polska nevű, az Astaldi-Gulermak-PBDiM Minsk Mazowiecki alkotta olasz-török-lengyel konzorcium.
Az új szakaszon 20 Siemens Inspiro gyártmányú metróvonat közlekedik, amelyeket 360 millió zlotyért (mintegy 26,5 milliárd forintért) vásároltak meg.
Az új, kelet-nyugat irányú szakaszt a lengyel fővárost átszelő Visztula folyó alatt is építették és a későbbiekben két irányban fejlesztik tovább. Teljes hosszában tervek szerint hét év múlva nyitják meg a második varsói metróvonalat.
A fővárosi közlekedési hivatal elvárásai szerint az új metrószakasz megnyitása tehermentesíti a varsói hidakat, amelyek a február közepén leégett, várhatóan egy évnél is hosszabb felújítást igénylő belvárosi Lazienkowski híd forgalmát vették át.
A varsói metrót már 90 éve kezdték tervezni, végül 1983-ban kezdték meg a munkálatokat. Az első, 23 kilométer hosszú, 23 állomással rendelkező metróvonalat 1995 és 2008 között több szakaszban adták át.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.