Az örökségvédelmi területeken kívül (Budapesten ez a teljes belvárost jelenti) tulajdonképpen a pályaudvarok lehetnének az új vasárnapi és éjjel-nappal nyitvatartó bevásárlóközpontok. Miután zárva tartásról szóló törvény hatálya ezekre a területekre nem terjed ki, az itt működő üzletek minden korlátozás nélkül nyitva tarthatnak vasárnap és éjjel is.
A boltnak tehát nem kell 200 négyzetméternél kisebbnek lennie, és az sem szükséges, hogy a tulajdonos vagy a segítő családtagja szolgálja ki a vevőket a „tiltott” időszakokban. További előnyt jelenthet, hogy a pályaudvarokon lévő boltokban az alkalmazottaknak sem kellene kifizetni a dupla bért még az adventi nyitvatartáskor sem – legalábbis a most ismerhető szabályozási tervek szerint. (Maradna viszont itt is az 50 százalékos bérpótlék minden vasárnap).
Budapesten a főpályaudvarok központi elhelyezkedése miatt is adott volna a lehetőség kihasználása, a MÁV-tól kapott tájékoztatás szerint azonban a vasúttársaságnál az ügyben még minden kiforratlan. Igaz, hogy a közelmúltban több cég érdeklődött a pályaudvarok területén történő árusítással kapcsolatban, de konkrét tárgyalás nem indult még – mondták el a Világgazdaságnak.
Bár több nagyvárosi pályaudvar területén jelenleg is vannak üzletek, de bőven találhatók kihasználatlan és az új lehetőségre alapozva üzleti célra átalakítható helyiségek. Ezek sorsáról azonban nem kaptunk tájékoztatást, ahogyan arról sem: nőtt-e az utóbbi időben a pályudvari területek bérlése iránt az érdeklődés.
A Volán-társaságok hét regionális központja 135 saját, illetve önkormányzati tulajdonú buszállomást üzemeltet. „Az állomások kialakítása nem a kiskereskedelmi értékesít célt szolgálja, nem is ez a funkciója, hanem, hogy azoknak az utazáshoz szükség szolgáltatásokat lehessen nyújtani” – válaszolt a Világgazdaságnak György Tibor, a Volán Egyesülés személyszállítási vezetője. A helyiségekben tehát a jegyértékesítés, az utasok fűtött térben való várakozása, illetve egyes szociális és egészségügyi igényei kielégítésének feltételeit teremtették meg.
Az OMV kutak mellé pedig éppen a közelmúltban kezdték meg kisebb Spar egységek telepítését. Az üzletlánc kimondottan 200 négyzetméter alatti, egy kereskedő által üzemeltett boltok nyitását tervezi, amelynek árszínvonala alacsonyabb a benzinkutaknál megszokottnál.
Az OMV kutak mellé pedig éppen a közelmúltban kezdték meg kisebb Spar egységek telepítését. Az üzletlánc kimondottan 200 négyzetméter alatti, egy kereskedő által üzemeltett boltok nyitását tervezi, amelynek árszínvonala alacsonyabb a benzinkutaknál megszokottnál. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.