Rupert Stadler kifejtette, hogy összesen 50 országban, köztük Kínában és az Amerikai Egyesült Államokban értek el értékesítési rekordot, az eladott autók mennyisége 8,3 százalékkal magasabb volt, mint 2013-ban. Az árbevétel 7,8 százalékkal emelkedett: míg 2013-ban 49 880 millió euróval, addig tavaly 53 787 millió euróval zárták az évet.
Az Audi-konszern 5,15 milliárd euróra növelte operatív eredményét, amely 2,4 százalékkal magasabb a 2013-as 5,03 milliárd eurónál. Ezzel együtt a vállalat mintegy 4,5 milliárd euró értékben fektetett be, 1 milliárd euróval többet, mint 2013-ban. Rupert Stadler elmondta, hogy az új termékekre és technológiákra fordított előzetes teljesítések ellenére érték el ezt az eredményt.
Az Audi-konszern értékesítési költségei 5,5 százalékkal, 4,641 milliárd euróról 4,895 milliárd euróra nőttek annak ellenére, hogy a vállalat az előző évben több autót szállított és új modellel jelentkezett a kereskedőknél.
A pénzügyi eredmény jelentősen túllépte tavaly a 2013. évit: 293 millió euróról 841 millió euróra nőtt. Adózás előtti eredményét 12,5 százalékkal növelte a konszern: 5,323 milliárd euróról 5,991 milliárd euróra. Az adózás előtti árbevétel arányos nyereségrátáját 10,7 százalékról 11,1 százalékra javult.
A konszern nettó likviditása elérte a 16,3 milliárd eurót, amivel 1,6 milliárd euróval lépte túl az előző évi 14,7 milliárd eurós szintet.
Rupert Stadler úgy fogalmazott, hogy a konszern célja idén is az értékesítési rekord elérése, a világpiacnál is erőteljesebb növekedés. Elmondta: idén februárig 26 százalékkal többet teljesítettek a tavalyi évi adatoknál. Az Amerikai Egyesült Államokban idén növekedésre számít, ugyanakkor aggályosan nézi az ukrajnai és görögországi helyzetet a globális növekedés szempontjából.
Axel Strotbek, pénzügyekért felelős igazgatótanácsi tag elmondta, hogy a pénzügyi mutatók azt bizonyítják, hogy következetesen készítik elő a vállalat jövőjét. 2020-ig a jelenlegi 52-ről 60 modellre szeretnék bővíteni a modellpalettát és 2019-ig összesen 24 milliárd euró értékben terveznek beruházásokat. Ez utóbbinak középpontjában a technológiai innovációk állnak, ezenkívül világszintű termelési struktúrát szeretnének kiépíteni.
Axel Stotbek úgy fogalmazott, hogy ez a 24 milliárd eurós beruházás a vállalat történetének legnagyobb fejlesztése és az új mexikói és brazíliai gyártó telephelyek beindítása ehhez jelentősen hozzájárul.
Ulrich Hackenberg, a műszaki fejlesztésért felelős igazgatótanácsi tag elmondta, hogy továbbra is szeretnék „lenyűgözni” a vásárlókat, többek között jövőbe mutató technológiákkal. Emellett a teljes modellkínálatban hangsúlyt helyeznek az elektromos meghajtásra.
Ulrich Hackenberg úgy fogalmazott, hogy az új innovációk mind a munkatársak ötleteiből születnek. Emlékeztetett, hogy idén év elején mutatták be Detroitban az új Audi Q7-et, Genfben az Audi R8-at és az Audi A4-et.
Az Audi-konszern világszerte 80 ezer embert foglalkoztat. Tavaly 8190 új munkahelyet teremtettek, ebből mintegy 4 ezret Németországban. Idén újabb 6 ezer munkahelyet szeretnének teremteni, ennek felét Németországban.
Thomas Sigi személyügyekért felelős igazgatótanácsi tag úgy fogalmazott, hogy a konszern munkavállalói számának növekedése hosszú távon tudja biztosítani a vállalat növekedési stratégiáját.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.