A tanulmány szerint a hat legnagyobb e-kereskedelmi szektor a múlt évben 14 százalékkal nőtt tavaly, 152 milliárd forintos bevételt értek el az ezeken a területeken tevékenykedő webáruházak. A hat szektorban – műszaki cikk; számítástechnika; szépség-egészség; otthon, kert; játék és kultúra; ruházat, sport, divat-kiegészítők – összesen 13 millió vásárlást hajtottak végre 2014-ben a magyarok, ez kétmilliós növekedést jelentett az előző évvel összevetve.
A GKI Digital és az Árukereső.hu közös felmérése szerint a kiemelt hat szektor közül a műszaki cikkek hozták a legnagyobb forgalmat tavaly, 42 milliárd forintot. Számítástechnikai eszközökre 32 milliárd forintot költöttek a hazai felhasználók a webáruházakban, míg játékra és kultúrára 30 milliárd forintot. A leggyorsabban fejlődő szegmenseknek ugyanakkor a szépségápolás, egészségmegőrzés, illetve a ruházat, sport, divat kategóriák számítanak, az előbbi 21, míg utóbbi 16 százalékos növekedést produkált. Az idén a GKI Digital 14-15 százalékos növekedésre számít az online kiskereskedelemben.
A megkérdezett hazai webáruházak válaszai alapján a forgalmat leginkább az ünnepi időszakok befolyásolják, 90 százalékuk jelezte ezt. De a szezonális hatások is nagy mértékben hozzájárulnak a növekedéshez, illetve a kiemelt sportesemények. Az ünnepi időszak hatását jól érzékelteti, hogy a hat kiemelt szektor a negyedik negyedévben 56 milliárd forintos forgalmat ért el, ami a teljes éves bevételének 37 százaléka volt. A nagy üzletláncok megjelenése az interneten nem annyira a forgalomban, hanem inkább a bizalom erősítésében érezteti hatását, az ismert márkáknak köszönhetően olyanok is vásárolnak a világhálón, akik korábban nem tették – mondta el Madar Norbert, a GKI Digital Kft. üzletágvezetője. A szakember közlése szerint az idén főleg a ruházati szegmensben várható újabb nagy szereplők megjelenése, így például a H&M is megkezdi az online értékesítést, de francia és német kereskedők piacra lépése is várható.
A hazai internetes vásárlók egyre tudatosabban hozzák meg döntéseiket, és az Árukereső.hu is igyekszik felhívni arra a figyelmüket, hogy nem csak az ár számít, hanem érdemes sok szempontot figyelembe venni – mondta el Rácz Csaba, az árösszehasonlító szolgáltatást működtető Naspers OCS Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. A cég árbevétele a múlt évben 40 százalékkal nőtt 2013-hoz képest, míg az oldalon regisztrált forgalom 30 százalékkal bővült. A kutatás alapján jól látszik, hogy az online vásárlók egy-egy alkalommal lényegesen többet költenek, mint a hagyományos üzleteket felkeresők. Az internetes kiskereskedelemben tavaly 8400 forint volt az átlagos kosárérték, míg a hagyományos áruházakban 2500 forint.
Az online forgalom a teljes magyarországi kiskereskedelem mintegy 3,5 százalékát teszi ki. A hat kiemelt szektort vizsgálva már jóval magasabb, hat százalék ez az arány. A számítástechnikai eszközök esetében pedig kiugróan magas, 32 százalékos az online csatorna részesedése, de jóval az átlag fölötti, 11 százalékos részt tudhatnak magukénak a műszaki cikkeket értékesítő webáruházak is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.