Jelentős profitemelkedéssel nyugtatta meg a Volkswagen-csoport (VW) azokat a befektetőket, akiket esetleg aggasztott a német autógyártó gyors lefolyású vezetési válsága. Az idei első negyedévet összesítve 3,3 milliárd euró EBIT szerinti profittal zárta a 12 autómárka fölött rendelkező holding, ez 17 százalékkal több az egy évvel korábbinál (az elemzői konszenzus 3,14 milliárd euró volt). A csoport árbevétele 10 százalékkal 52,7 milliárd euróra nőtt, az eladott személy- és tehergépkocsik száma pedig 1,8 százalékkal 2,49 millióra emelkedett. Ezzel a VW még nem érte el azt a célját, hogy a Toyotát megelőzve ő adja el a legtöbb autót a világon, de már nem sok hiányzik hozzá, mivel a japán autógyártó értékesítése 2,5 százalékkal 2,52 millió gépkocsira csökkent az első negyedévben.
A VW gyorsjelentésében nincs utalás arra a hatalmi harcra, amelynek végén a múlt héten lemondott a csoport elnöke, Ferdinand Piech, hivatalában maradt viszont az általa megtámadott vezérigazgató, Martin Winterkorn. A vezér csak annyival védte meg közleményében az eddig követett stratégiát, hogy a csoport optimális helyzetben van a globális autópiac eltérő trendjeinek kezeléséhez. Winterkorn kijelentését alátámasztja, hogy a konglomerátum működési nyeresége 6 százalékról 6,3 százalékra javult; az egész éves célsáv 5,5-6,5 százalék.
Maga a VW-márka nem teljesített ilyen jól, a margin csak 2 százalékra javult 1,8-ról, főleg az oroszországi és a latin-amerikai nehézségek miatt. Erős maradt viszont a csoport helyzete a luxusautók szegmensében: az Audi kiszállításai 6,1 százalékkal nőttek a negyedévben, a profitja 7,7 százalékkal 1,4 milliárd euróra hízott. Jól teljesítettek a szélesebb piacra szánt márkák is: a korábban évekig veszteséges spanyol Seat 33 millió euró profitot termelt, a cseh Skoda Auto pedig 31 százalékkal 242 millió euróra tudta növelni üzemi eredményét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.