BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A gyengébb VW ellenére is jól ment a VW-csoportnak

Jelentős profitemelkedéssel nyugtatta meg a Volkswagen-csoport (VW) azokat a befektetőket, akiket esetleg aggasztott a német autógyártó gyors lefolyású vezetési válsága. Az idei első negyedévet összesítve 3,3 milliárd euró EBIT szerinti profittal zárta a 12 autómárka fölött rendelkező holding, ez 17 százalékkal több az egy évvel korábbinál (az elemzői konszenzus 3,14 milliárd euró volt). A csoport árbevétele 10 százalékkal 52,7 milliárd euróra nőtt, az eladott személy- és tehergépkocsik száma pedig 1,8 százalékkal 2,49 millióra emelkedett. Ezzel a VW még nem érte el azt a célját, hogy a Toyotát megelőzve ő adja el a legtöbb autót a világon, de már nem sok hiányzik hozzá, mivel a japán autógyártó értékesítése 2,5 százalékkal 2,52 millió gépkocsira csökkent az első negyedévben.

A VW gyorsjelentésében nincs utalás arra a hatalmi harcra, amelynek végén a múlt héten lemondott a csoport elnöke, Ferdinand Piech, hivatalában maradt viszont az általa megtámadott vezérigazgató, Martin Winterkorn. A vezér csak annyival védte meg közleményében az eddig követett stratégiát, hogy a csoport optimális helyzetben van a globális autópiac eltérő trendjeinek kezeléséhez. Winterkorn kijelentését alátámasztja, hogy a konglomerátum működési nyeresége 6 százalékról 6,3 százalékra javult; az egész éves célsáv 5,5-6,5 százalék.

Maga a VW-márka nem teljesített ilyen jól, a margin csak 2 százalékra javult 1,8-ról, főleg az oroszországi és a latin-amerikai nehézségek miatt. Erős maradt viszont a csoport helyzete a luxusautók szegmensében: az Audi kiszállításai 6,1 százalékkal nőttek a negyedévben, a profitja 7,7 százalékkal 1,4 milliárd euróra hízott. Jól teljesítettek a szélesebb piacra szánt márkák is: a korábban évekig veszteséges spanyol Seat 33 millió euró profitot termelt, a cseh Skoda Auto pedig 31 százalékkal 242 millió euróra tudta növelni üzemi eredményét.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.