Ismét rekordot döntött a használtautó-import: 2015 első negyedévében 5 ezerrel emelkedett a tavalyi év azonos időszakához képest, így meghaladta a 26 ezret a külföldről származó használt kocsik száma. Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója elmondta: a használt importkocsik 57 százaléka több mint tíz éves, 27 százalékuk pedig 15 évnél is öregebb. Ez utóbbiak aránya azért tud ilyen magas lenni, mert a 15 évesnél idősebb kocsik regisztrációs adója nagyjából annyi, mint amennyit egy azonos hengerűrtartalmú új autó forgalomba helyezésekor fizetni kell. Nyugat-Európában viszont többnyire a járművek korával együtt nő az adójuk, így a környezetvédelmi terhet jelentő Euro2 és Euro3 károsanyag-kibocsátási osztályba tartozó modellektől igyekeznek megszabadulni tulajdonosaik.
A magyar adórendszer nem ösztönöz az új autók vásárlására, jóllehet azok fogyasztása, károsanyag-kibocsátása és karbantartási költsége jóval kisebb – mondta Frank György, aki szerint gyakran guruló roncsok érkeznek az országba. A kilométerórák visszapörgetése miatt a vásárló akaratán kívül is elmulaszthatja a karbantartásokat.
A KSH adatai szerint az elmúlt év végére a 3,1 milliós magyar személygépkocsi-állomány átlagéletkora 13,43 évre emelkedett az egy évvel korábbi 13,01 évről. Nem is csoda az elöregedés, hiszen tavaly mindössze 67,5 ezer új személyautó kapott magyar rendszámot, miközben közel 97 ezer autó érkezett be az országba használtan.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.