Az időgarantált szolgáltatások iránti egyre növekvő igénynek köszönhetően 2014-ben a DHL Express is tovább erősödött. Az előző évhez képest 5,7 százalékkal 12,5 milliárd euróra emelte árbevételét, amelyet 7,8 százalékos volumennövekedés kísért.
A Deutsche Post DHL Csoport árbevétele is tovább növekedett tavaly. Emellett az éves EBIT (earnings before interest and taxes, azaz a kamatok és adók levonása előtti eredmény) eredmények is várakozáson felül teljesítették. A cégcsoport üzletágainak árbevétele 2013-hoz képest 3,1 százalékkal bővült, és elérte az 56,6 milliárd eurót. Az EBIT 3,5 százalékkal 2,97 milliárd euróra emelkedett, százmillió euróval meghaladva az előző évi üzemi eredményt. Ebből, az üzletágak teljesítményét figyelembe véve, a legnagyobb növekedést, 16, 3 százalékot a DHL Express adta. Ehhez elsősorban az időgarantált küldeményszolgáltatásai és hatékony nemzetközi hálózata járult hozzá.
A tavalyi eredmények Magyarországon is biztatóak voltak, az értékesítés nettó árbevétele megközelítette a 10 milliárd forintot. A cég előző évhez képest mért összességében kétszámjegyű növekedésének a legnagyobb részét továbbra is az időgarantált légi expressz szolgáltatásaik generálták, de bővült a nemzetközi közúti, illetve kis mértékben belföldi forgalma is. Az idei stratégiájuk továbbra is a légi expresszre fókuszál, továbbfejlesztik elektronikus küldeménykezelő megoldásaikat és bővítik személyes csomagküldő szolgáltatásaik körét is.
Bíznak abban, hogy az elmúlt évi lendületes növekedés 2015-ben is folytatódik – mondta Üveges Zoltán a DHL Express üzletfejlesztési vezetője. Ezt segítik a tervezett fejlesztéseik is. Az idén elsősorban az időgarantált nemzetközi üzleteik bővülésére, valamint a kis- és közepes méretű vállalkozások megcélzására koncentrálnak. A szakember kitért arra is, hogy ügyfeleik visszajelzései alapján 2014-ben elnyerték az Év telefonos ügyfélszolgálatának járó díjat. Ez megerősíti őket abban, hogy jó úton járnak.
A DHL Express világszerte 3500, hazánkban 200 alkalmazottat foglalkoztat. Mintegy 200 millió euró bevétele származik a tíz országból (Magyarország, Csehország, Szlovákia, Szlovénia, Románia, Bulgária, Észtország, Lettország, Litvánia és Izland) álló kelet-közép-európai régióban. Ebben a gazdaságilag és kulturálisan is sokszínű régióban, a vállalat részesedése 40-60 százalék között mozog a piacok méretétől függően.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.