Az Ola egy évvel ezelőtt még mindössze 10 indiai városban volt jelen, most mintegy 100 településen érhető el a szolgáltatás, az év végére pedig a tervek szerint megdupláznák ezt a számot.
A vállalat egészen elképesztő ütemben növelné a vele szerződésben álló sofőrök számát is. A múlt év tavaszán nagyjából 10 ezren dolgoztak a cégnek, jelenleg 100 ezer „taxisuk” van, három éven belül pedig szeretnék elérni az egymilliót. Bár globálisan a Uber a legismertebb és legnagyobb mobilos autórendelési szolgáltatást kínáló vállalat, Indiában az Olával szemben komoly a lemaradása, amit az is mutat, hogy mindössze 11 városban van jelen. Ugyanakkor az ázsiai ország az egyik leggyorsabban fejlődő piac, így érthető, hogy a Uber is igyekszik megerősíteni ottani pozícióját. Az amerikai cég a múlt hónapban jelentette be, hogy együttműködési megállapodást kötött a helyi Times Group nevű társaság online üzletágával, a Times Internettel.
Az új szövetséges igazi jelentőségét az adja, hogy mintegy kétszázmillió emberhez jutnak el a tartalmaik, vagyis hatalmas marketingerőt képviselnek. Emellett azonban egy jól csengő helyi márka sokat segíthet abban, hogy jobban elfogadják a Ubert. A társaságot ugyanis számos támadás éri Indiában is, főként az üzletüket féltő taxisok részéről, de a hatóságok is egyre határozottabban lépnek fel velük szemben.
A mobilalkalmazásra épülő taxiszolgáltatást működtető vállalat a világ számos pontján vív jogi harcot a konstrukció elfogadtatásáért, egyelőre nem túl sok sikerrel.
A közelmúltban egy német bíróság mondta ki, hogy Németország területén nem lehet működtetni a UberPop szolgáltatást, igaz, a többi megoldást, amelyeknél ellenőrzik a sofőröket, nem tiltották ki az országból. A cég párizsi központjában már házkutatást is tartottak, de Dél-Koreában is eljárás indult ellene a személyszállítási törvények megszegése miatt. Spanyolországban 2014 végén tiltották be a szolgáltatást, azonban februárban egy új megoldással tért vissza arra a piacra a társaság.
A spanyol felhasználók ugyanazzal az okostelefonos alkalmazással, amivel korábban autót hívtak, most ételt tudnak rendelni. A UberEATS nevű szolgáltatás Barcelonában indult el, és 10 perces kiszállítást ígér. A társaság egyébként Los Angeles-ben is kínál hasonló lehetőséget, ott UberFRESH néven érhető el.
A helyzet érdekessége, hogy az Olának szintén van ételkiszállítási szolgáltatása, az Ola Cafe egyelőre csak négy indiai városban érhető el. Ezek a próbálkozások azt mutatják, hogy az autórendelő alkalmazást fejlesztő cégek a logisztikai lehetőségeket kihasználva igyekeznek új területeken is megjelenni, és az ételrendelés mellett könnyen lehet, hogy idővel a futárszolgálatoknak és csomagszállító vállalkozásoknak is riválisaik lesznek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.