BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Maradt a 21 százalék körüli elterjedtség a casco-piacon

2014-ben új és használt autóból egyaránt többet adtak el Magyarországon, mint 2013-ban, emellett a casco biztosítás átlagdíja évek óta csökken; tavaly alig haladta meg a 77.000 forintot. Mindezek ellenére, az autósok többségének még a jelenlegi árak mellett sem fér bele a költségvetésbe a casco.

A Genertel felméréséből kiderült, hogy a gépjármű tulajdonosok közel 90 százaléka kizárólag ár alapján hozza meg döntését; az elkövetkező időszakban nem is várható lényegesebb változás abban, hogy továbbra is csupán minden ötödik gépjármű-tulajdonos rendelkezzen Magyarországon cascóval.

A KSH adatok alapján, Magyarországon 3, 8 millió gépjármű van forgalomban, emellett közel 812 000 casco szerződést tart nyilván a Mabisz. Ez nagyságrendileg 21 százalékos elterjedtséget jelent csupán, és ez az arány 2000 óta gyakorlatilag nem változik.

Pedig 2014-ben jó évet zárt az autópiac; az új és a használt autók eladása egyaránt nőtt 2013-hoz képest.  Tavaly több mint 67.000 új személygépjárművet adtak el, ez 20 százalékos bővülést jelent 2013-hoz viszonyítva a Magyar Gépjárműipari Egyesület és a Jato Dynamics adatai szerint. Ugyanígy pozitív évet könyvelhetett el a használtautó piac; 2014-ben 491.926 személyautót adtak el a Datahouse szerint, ami 10 százalékkal több, mint 2013-ban.

A járműértékesítés növekedése kihatott a cascóra is; a Mabisz szerint a piac díjbevétele tavaly 1,8 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához képest (2014: 64 098 190 Ft) míg a szerződések darabszáma is 800 439-ről közel 812.000-re bővült.    
„Tavaly minimális díjemelés is volt a casco piacon, az átlagdíj 2014-ben 77 471 Ft volt, míg 2013-ban 76 209. Manapság akár már havi 5-6 ezer forintért is találunk teljes körű cascót.”- mondta Csikós Dániel, a Genertel vezérigazgatója.

A Genertel telefonos lekérdezéséből az derült ki, hogy a válaszadó autósok döntő többségének; - közel 90 százalékuknak! - fontos szerepet játszik az ár a döntés meghozatalánál: ezek közül a 30 százalék mondta azt, hogy kizárólag ár alapján dönt egy-egy casco biztosítás mellett, azaz a legolcsóbbat választja, 59 százalék pedig ott köti meg biztosítását, ahol már meglévő egyéb biztosításai révén kedvezményt kap az árból. Csupán 12 százalék vesz figyelembe egyéb szempontot, mint például a biztosító ismertségét, a „brandet”, amikor döntést hoz.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.