A Coca-Cola HBC Magyarország összesen több mint 439 millió liter terméket értékesített, és több mint 58 ezer vevőpartnerét szolgálta ki a múlt évben - közölte a cég az MTI-vel. A tájékoztatás szerint az üdítőitalok előállításához használt alapanyagok közel kétharmadát belföldi szállítók biztosították.
A dunaharaszti székhelyű, Magyarországon két palackozó üzemet és hét regionális elosztó-központot működtető vállalat 2014-ben 1150 dolgozót foglalkoztatott. A teljes értékláncon keresztül pedig mintegy 13 ezer embernek biztosított munkát – közölte a cég.
A vállalat eddig több mint 110 milliárd forintot fektetett be Magyarországon. A cég 2014-ben 700 millió forintos beruházással bővítette zalaszentgróti ásványvízüzemét, amelynek eredményeként elindította egy új, a horvát fogyasztóknak szánt ásványvíz exportját.
A vállalat 2015-ben mintegy 2 milliárd forint beruházást tervez. A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. a svájci központú, 580 millió fogyasztót kiszolgáló és 28 országot átfogó Coca-Cola HBC AG csoport tagja.
Az ásványvíz-palackozóban már összesen négy hőszivattyú üzemel: a segítségükkel nyert geotermikus energiának köszönhetően éves szinten 300 ezer köbméter földgázt takarít meg a vállalat. A zalaszentgróti NaturAqua ásványvíz-palackozó fenntartható vízgazdálkodási gyakorlatáért kiérdemelte a független European Water Stewardship (EWS) rendszer arany minősítését is.
A Coca-Cola HBC AG idén először kiadott integrált jelentése szerint a vállalatcsoport tavalyi adózás előtti eredményének 2,5 százalékát, összesen 8,7 millió eurót (mintegy 2,7 milliárd forintot) fordított helyi közösségek támogatására, valamint környezetvédelmi és társadalmi befektetésekre.
Energiahatékonysági projektjeinek köszönhetően a vállalat 2013-hoz képest 7,8 százalékkal csökkentette szén-dioxid-kibocsátását, és több mint 1,1 millió köbméterrel kevesebb vizet használt fel termékei előállításához. A vállalat csomagolóanyagainak 73 százalékát, a gyártás során keletkezett hulladék 91 százalékát hasznosította újra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.