BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Több mint 400 millió liter Coca-Cola terméket ittunk meg

A Coca-Cola HBC Magyarország összesen több mint 439 millió liter terméket értékesített, és több mint 58 ezer vevőpartnerét szolgálta ki a múlt évben - közölte a cég az MTI-vel. A tájékoztatás szerint az üdítőitalok előállításához használt alapanyagok közel kétharmadát belföldi szállítók biztosították.

A dunaharaszti székhelyű, Magyarországon két palackozó üzemet és hét regionális elosztó-központot működtető vállalat 2014-ben 1150 dolgozót foglalkoztatott. A teljes értékláncon keresztül pedig mintegy 13 ezer embernek biztosított munkát – közölte a cég.

A vállalat eddig több mint 110 milliárd forintot fektetett be Magyarországon. A cég 2014-ben 700 millió forintos beruházással bővítette zalaszentgróti ásványvízüzemét, amelynek eredményeként elindította egy új, a horvát fogyasztóknak szánt ásványvíz exportját.

A vállalat 2015-ben mintegy 2 milliárd forint beruházást tervez. A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. a svájci központú, 580 millió fogyasztót kiszolgáló és 28 országot átfogó Coca-Cola HBC AG csoport tagja.

Az ásványvíz-palackozóban már összesen négy hőszivattyú üzemel: a segítségükkel nyert geotermikus energiának köszönhetően éves szinten 300 ezer köbméter földgázt takarít meg a vállalat. A zalaszentgróti NaturAqua ásványvíz-palackozó fenntartható vízgazdálkodási gyakorlatáért kiérdemelte a független European Water Stewardship (EWS) rendszer arany minősítését is.

A Coca-Cola HBC AG idén először kiadott integrált jelentése szerint a vállalatcsoport tavalyi adózás előtti eredményének 2,5 százalékát, összesen 8,7 millió eurót (mintegy 2,7 milliárd forintot) fordított helyi közösségek támogatására, valamint környezetvédelmi és társadalmi befektetésekre.

Energiahatékonysági projektjeinek köszönhetően a vállalat 2013-hoz képest 7,8 százalékkal csökkentette szén-dioxid-kibocsátását, és több mint 1,1 millió köbméterrel kevesebb vizet használt fel termékei előállításához. A vállalat csomagolóanyagainak 73 százalékát, a gyártás során keletkezett hulladék 91 százalékát hasznosította újra.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.