Az IDC piackutató közlése szerint 2009 óta nem adtak el ilyen kevés pc-t az év első három hónapjában. A csökkenés több tényezőre vezethető vissza, így például 2014 első felében a forgalmat jelentős mértékben megdobta, hogy a Windows XP támogatásának megszűnése miatt sok vállalkozás és magánszemély döntött számítógépe lecserélése mellett. Emellett több régióban a gazdasági nehézségek, valamint az árfolyamingadozás is negatívan befolyásolták az értékesítést. Japánban például 44 százalékos volt a visszaesés, ugyanakkor az Egyesült Államokban mindössze egy százalékos volt a csökkenés.
A gyártók rangsorát az első negyedévben is a Lenovo vezette, a kínai társaság 13,4 millió személyi számítógépet tudott eladni. A vállalat folytatta az Ázsián kívüli terjeszkedést, aminek egyik fontos eredménye volt, hogy az Egyesült Államokban megelőzték az Apple-t, és előreléptek a harmadik helyre. Figyelmeztető jel ugyanakkor a cég számára, hogy a korábbi negyedévek igen dinamikus, esetenként 10 százalék feletti növekedése már a múlté, az első három hónapban az egy évvel korábbihoz képest mindössze 3,4 százalékos fejlődést tudtak produkálni.
A HP megőrizte második helyét a globális pc-piacon, a társaság közel 13 millió gépek tudott értékesíteni az első negyedévben, ami 3,3 százalékos bővülést jelentett 2014 hasonló időszakához képest. Kevésbé sikerült jól a január-márciusi időszak a Dell számára, a vállalat 9,2 millió személyi számítógépet adott el, ez 6,3 százalékos visszaesés volt az egy évvel korábbihoz képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.