Megszűnhetnek a torlódások az M7-es autópálya érdi csomópontjánál, a sztráda az M0-s körgyűrűnél új le- és felhajtó ágakat kap. Az Érd megközelítésének egyszerűsítését és Törökbálint belső úthálózatának tehermentesítését szolgáló beruházásra a kormány nettó 1,37 milliárd forintot költ, 85 százalékban uniós pénzekből.
Az állami beruházó közbeszerzési eljárásán legkedvezőbb ajánlatot tevő Colas Hungária Zrt. kedden kezdte meg a munkálatokat, a szerződés szerint pedig 2016 tavaszára készül el a fejlesztéssel. A Népszabadság viszont úgy értesült, hogy hogy a le- és felhajtó sávok új burkolatának kialakítása nagyrészt már idén befejeződhet, mivel a téli csapadékos időjárás megnehezítené az aszfaltozást az összesen nagyjából másfél kilométernyi új útpályán.
Elsőként a területen áthaladó közművek kiváltását végzik el, június elején pedig megkezdődik az M7-es autópályát a Törökbálint és Érd között futó 8103-as úttal összekapcsoló új sávok, illetve körforgalmú kereszteződések építése. A beruházás leginkább Érd egyetlen, Iparos utcai gócpontjánál könnyíti majd meg az autósok életét, a jelenleg túlzsúfolt szakaszokon megszűnhetnek a a gyakran az M7-es autópályára is visszatorlódó járműoszlopok.
A projektet eredetileg mégsem az érdiek kezdeményezték; a Népszabadság értesülései szerint a fejlesztést Törökbálinton álmodták meg még 2008-ban. A forgalomszámlásáok ugyanis azt mutatják, hogy a csúcsidőszakban Érd felől óránként mintegy 760 jármű érkezik a 8103-as, helyben Érdi út néven jegyzett úton. A megoldás idén tavasszal kapott kormányzati szabad jelzést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.