Báthory Németh Andrea, az ELTE coachképzés vezetője tájékoztatása szerint a második végzős évfolyam hallgatói posztgraduális képzés keretében tanulják ezt a szakmát, előzőleg a legkülönbözőbb területeken szereztek diplomát. A hallgatók a gyakorlat keretében átlagosan 2-3 coaching folyamatot végeznek a cégeknél az egyetemi konzulensek folyamatos támogatásával. A végzetteknek szervezés alatt áll további coaching együttműködés az ELTE Alumni és az érdeklődő cégek között - tette hozzá.
Közölte, a coaching jelentőségét a vállalati kultúra és hatékonyság javításában és az egyéni élethelyzetek nehézségeinek megoldásában Magyarországon is egyre többen ismerik fel. A coaching mint szakma egy üzletember, állampolgár teljesítményének, tanulásának és fejlődésének elősegítésével foglalkozik. Az üzleti coaching pedig a vállalat menedzserét támogatja abban, hogy a napi feladatokon túl fejlessze saját maga és beosztottai tudását, ezáltal magasabb szintű szolgáltatást nyújtson ügyfeleinek, de mindenekelőtt képes legyen egyensúlyban tartani a munkahelyi és a magánéletét.
Az Internatinal Coach Federation (ICF), a világ legnagyobb szakmai szervezetének adatai szerint a cégek világszerte 2,5 milliárd dollárt költenek coachinra, amely az informatika után a második leggyorsabban növekvő üzletág.
Az üzleti coachképzés 2013 indult az ELTE-n, a Magyarországon még mindig újnak számító szakma oktatása 2015 szeptemberében is folytatódik. A Magyarországi Coachszervezetek Szövetsége (MCSZ) szintén 2013-ban alakult meg hat magyarországi coach szervezet közreműködésével.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.