Az orosz autókereskedések harmada mehet csődbe rövid időn belül – ez a márkakereskedők szövetségének előjelzése. Mások nem ilyen optimisták.
Az Orosz Gépjármű Márkakereskedők Szövetségének (Road) elnöke, Oleg Moszejev sajtótájékoztatón beszélt arról, hogy legjobb esetben is a nyár végéig tart még az orosz autópiacon az értékesítések csökkenése. Ennek következményeként mintegy 1000 autókereskedés fog megszűnni és 100 ezer ember veszíti el majd az állását. Azonban ahogy a 2009-es válságot (akkor 50 százalékkal zuhant meg az orosz újautó-értékesítés), úgy a mostanit is túl fogják élni. A Road azzal számol, idén 1,5 millió autót értékesítenek, más elemzők szerint már az 1,3 millió darabos eladás is szép eredmény lenne.
A márkakereskedések mintegy harmada küzd igen komoly nehézségekkel annak következtében, hogy a bankok visszafogták a hitelezést. A több telephellyel rendelkezők már korábban bezárták a nem létfontosságú értékesítési pontokat, most már tényleg a csőd miatt szűnnek meg a kereskedések. Ezek sok esetben készpénzből indultak, amelyeknek csak a működéséhez volt szükség a hitelekre – a szalonok üresen állnak, a tulajdonosok csak nagy veszteséggel tudnak túladni rajtuk. De például a Magnit élelmiszerbolt-hálózat bejelentette, több tucat autókereskedést vesz majd át hálózatának bővítése érdekében.
Idén egy autógyártó se számol azzal, hogy nyereséges vagy akár nullszaldós legyen a működése. Az Opel márka és a Chevrolet tömegmodellek távozása egyébként 310 márkakereskedést érintett, ezek tulajdonosai perre mennek a General Motorsszal amiatt, hogy az nem teljesíti a meglévő márkakereskedői szerződésben rögzített pontokat. A GM úgy számolt, egyszeri 660 millió dolláros kiadással jár a kártalanítás, a márkakereskedők 1,1 milliárd dolláros kártérítést követelnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.