Módosítaná és összhangba hozná az Európai Bizottság június közepén hatályba lépő új vasúti rendeletével a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvényt egy Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter által benyújtott javaslat. A tervezet szerint bevezetnék a közlekedési kártyát, amely minden szolgáltatónál használható lenne, engedélyeznék, hogy a jegy- és bérletértékesítő berendezések kép- és hangfelvételt készítsenek, valamint megnyitnák az utat az elektronikus panaszbenyújtás előtt. Utóbbi azt is jelentené, hogy a vasúti társaságokra vonatkozó panaszok esetében előírt rendelkezéseket a közlekedésszervezőkre is kiterjesztenék – jelenleg ugyanis nem egységes a szabályozás.
A javaslat szerint lehetőség lenne arra is, hogy a közlekedésileg egyébként megfelelő ellátottságú területeken a közszolgáltató indokolt esetben állami finanszírozás – azaz támogatás és kedvezmények nélkül –, piaci alapon önfenntartó szolgáltatásokat biztosítson. A cél az, hogy közforrásokból indokolatlanul ne tartsanak fenn egymással párhuzamos szolgáltatásokat, ugyanakkor bizonyos gazdaságosan üzemeltethető vonalak – például a kiemelt turisztikai központokba közvetlen, átszállásmentes eljutást biztosító expressz járatok – működését továbbra is biztosítani lehessen állami pénzek felhasználása nélkül is.
Mivel a közösségi közlekedésben egyre nagyobb szerepet kapnak a vízi utak, pontosítani kell a kapcsolódó ingatlanokra és infrastruktúrára, valamint a vízi járművel végzett személyszállítási közszolgáltatásokra vonatkozó szerződések szabályait is – áll a tervezetben. Míg az elővárosi, országos és regionális vízi személyszállítási közszolgáltatások az illetékes miniszter hatáskörébe tartoznak, a helyiekért a települési önkormányzat felel, a miniszter egyetértési jogával. A miniszter ugyanakkor rendeletben írhatná elő a vízi személyszállítási közszolgáltatás lebonyolítására alkalmas és ahhoz szükséges vízparti ingatlanok, kikötőhelyek, a kikötői infrastruktúra használatának szabályait.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.