Megkezdte az amerikai és az európai piacok meghódítását is a Xiaomi, igaz egyelőre csak igen korlátozott kínálattal jelenik meg a cég az új területeken. A társaság MI.com nevű online áruházából az Egyesült Államokból, az Egyesült Királyságból, Franciaországból és Németországból is lehet tegnap délutántól rendelni – adta hírül a kínai vállalat a szolgáltatás Facebook-oldalán. Eleinte ugyanakkor csak kiegészítőkből választhatnak az amerikai és európai felhasználók, így többek között külső akkumulátorokból, valamint fejhallgatókból. A mobileszközöket egyelőre az Mi Band nevű okoskarkötő képviseli, a társaság által fejlesztett okostelefonok, táblagépek és tévék még nem lesznek kaphatók az új piacokon. Ennek hátterében valószínűleg az áll, hogy az érintett országokban a mobilszolgáltatók a hűségidőszakot vállaló ügyfeleknek jelentős kedvezménnyel árulják a készülékeket.
A Xiaomi mindössze két év alatt a világ egyik legnagyobb okosmobil-gyártójává vált, amiben a készülékek mellett meghatározó szerepet játszott speciális értékesítési modellje is. A cég ugyanis az interneten keresztül árusítja termékeit, emellett például hatalmas, több száz fős partikat szervez a rajongói számára, ami a közösségi médiában megjelenő posztoknak köszönhetően tovább növeli a vállalat és készülékei ismertségét. A megoldás hatékonyságát mutatja, hogy a múlt hónapban Indiában egy félnapos akció keretében 2,12 millió telefont tudtak eladni.
A Xiaomi a múlt évben mintegy 60 millió okosmobilt tudott értékesíteni, és bár a nagy piackutatók eltérő adatokat közöltek, az egyértelmű, hogy ezzel az adattal az öt legnagyobb gyártó közé került. Ráadásul a legnagyobb növekedést produkálta a meghatározó piaci szereplők között. A jelentős fejlődés főként a kínai forgalomnak volt köszönhető, a távol-keleti országban 2014-ben már a legtöbb mobilt értékesítő gyártónak számított. Az idén további gyors fejlődést prognosztizál a vállalat és 100 millió okostelefon eladását tervezik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.