Az előző évinél jóval magasabb, 2,8 milliárd forintos konszolidált adózott eredménnyel zárta a 2014-es évet a Magyar Posta csoport – közölte a társaság. Az árbevétel fele a levélforgalomból, nagyjából 30 százaléka a pénzügyi, pénzforgalmi, biztosításközvetítői tevékenységből, a fennmaradó 20 százalék pedig a logisztikából, a kereskedelmi tevékenységből, a hírlap üzletágból és a nemzetközi küldeményforgalomból származik.
A közlemény emlékeztetett rá: a kiéleződő versenyre, a 2013-ban teljessé váló postai liberalizációra adott válaszként a Magyar Posta menedzsmentje új, három pilléren alapuló stratégiát dolgozott ki (2014-2018), amelynek a hagyományos üzletágak stabil működése és diverzifikált bevételi struktúra mellett az innováció a központi eleme. Ennek jegyében minden eddigi rekordot megdöntve tavaly 13,5 millió csomagot szállított a cég, ami 15 százalékos növekedést jelent a 2013-as volumenhez képest.
Ezen belül a belföldi futár-, expressz és csomagszolgáltatások (CEP) piacán több mint 30 százalékos piaci részesedéssel a társaság megerősítette piacvezető pozícióját. Az e-kereskedelem bővülésével a Posta stratégiai célja, hogy a csomagküldési piac legjelentősebb szereplője maradjon: 2013-hoz képest kiemelten, közel 60 százalékkal növelte az online kereskedelemből származó csomagok darabszámát. A piaci pozíciói erősítése érdekében a Posta elsőként állított üzembe csomagautomatákat.
Az innováció jegyében újított a Magyar Posta a csekkeknél is 2014-ben: bevezette az iCsekk mobil alkalmazást, kötelezővé tette a postai QR kód feltüntetését, elkezdte POS terminálpark cseréjét, bevezette a csekkbefizető automatákat is. Tavaly csaknem 700 millió levelet, továbbá több mint 1 milliárd címezetlen reklámkiadványt kézbesítettek, ezzel a levélnél nagyságrendileg 3 százalékos volt a csökkenés, a címezetlen kiadványoknál viszont jelentős, 25 százalékos növekedés mutatkozott.
Év végén a Posta Országos Logisztikai Központjában új levélfeldolgozó gépsor állt üzembe: a nettó 5,1 milliárd forint értékű beruházást önerőből valósították meg. 2014-ben kis mértékben csökkent a csekkbefizetések száma, csaknem 220 millió csekket fizettek be az ügyfelek, hozzávetőlegesen 2200 milliárd forint értékben.
Az érdekeltségek közül a Magyar Posta Befektetési Zrt. – tekintettel arra, hogy egy induló vállalkozásról van szó – a terveknél kedvezőbb veszteséggel zárta a tavalyi évet. A Magyar Posta 2014-ben alapított leányvállalata, a Magyar Posta Vagyonkezelő Zrt., valamint az ebbe a társaságba apportált leányvállalatok mindegyike – köztük a JNT Security Kft. és a Postaautó Duna Zrt. is – nyereséget termelt. A Díjbeszedő Holding 2013-as akvirálásának köszönhetően a csoport szolgáltatási portfóliója markánsan bővült. A Díjbeszedő csoport pedig a terveket messze meghaladó nyereséget termelt, amely az anyavállalat konszolidált eredményét is jelentősen befolyásolta.
– Sikeres üzleti évet zárt 2014-ben a Magyar Posta csoport a 2,8 milliárd forintos konszolidált adózott eredménnyel, egyúttal teljesült a 2014-2018 közötti időszakra vonatkozó stratégiai terv időarányos része mind az összesített pénzügyi tervek, mind pedig az egyes üzletágak vonatkozásában is – emelte ki az eredmények kapcsán Szarka Zsolt vezérigazgató.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.