BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Közel háromszorozta eredményét a Posta

Az előző évinél jóval magasabb, 2,8 milliárd forintos konszolidált adózott eredménnyel zárta a 2014-es évet a Magyar Posta csoport – közölte a társaság. Az árbevétel fele a levélforgalomból, nagyjából 30 százaléka a pénzügyi, pénzforgalmi, biztosításközvetítői tevékenységből, a fennmaradó 20 százalék pedig a logisztikából, a kereskedelmi tevékenységből, a hírlap üzletágból és a nemzetközi küldeményforgalomból származik.

A közlemény emlékeztetett rá: a kiéleződő versenyre, a 2013-ban teljessé váló postai liberalizációra adott válaszként a Magyar Posta menedzsmentje új, három pilléren alapuló stratégiát dolgozott ki (2014-2018), amelynek a hagyományos üzletágak stabil működése és diverzifikált bevételi struktúra mellett az innováció a központi eleme. Ennek jegyében minden eddigi rekordot megdöntve tavaly 13,5 millió csomagot szállított a cég, ami 15 százalékos növekedést jelent a 2013-as volumenhez képest.

Ezen belül a belföldi futár-, expressz és csomagszolgáltatások (CEP) piacán több mint 30 százalékos piaci részesedéssel a társaság megerősítette piacvezető pozícióját. Az e-kereskedelem bővülésével a Posta stratégiai célja, hogy a csomagküldési piac legjelentősebb szereplője maradjon: 2013-hoz képest kiemelten, közel 60 százalékkal növelte az online kereskedelemből származó csomagok darabszámát. A piaci pozíciói erősítése érdekében a Posta elsőként állított üzembe csomagautomatákat.

Az innováció jegyében újított a Magyar Posta a csekkeknél is 2014-ben: bevezette az iCsekk mobil alkalmazást, kötelezővé tette a postai QR kód feltüntetését, elkezdte POS terminálpark cseréjét, bevezette a csekkbefizető automatákat is. Tavaly csaknem 700 millió levelet, továbbá több mint 1 milliárd címezetlen reklámkiadványt kézbesítettek, ezzel a levélnél nagyságrendileg 3 százalékos volt a csökkenés, a címezetlen kiadványoknál viszont jelentős, 25 százalékos növekedés mutatkozott.

Év végén a Posta Országos Logisztikai Központjában új levélfeldolgozó gépsor állt üzembe: a nettó 5,1 milliárd forint értékű beruházást önerőből valósították meg. 2014-ben kis mértékben csökkent a csekkbefizetések száma, csaknem 220 millió csekket fizettek be az ügyfelek, hozzávetőlegesen 2200 milliárd forint értékben.

Az érdekeltségek közül a Magyar Posta Befektetési Zrt. – tekintettel arra, hogy egy induló vállalkozásról van szó – a terveknél kedvezőbb veszteséggel zárta a tavalyi évet. A Magyar Posta 2014-ben alapított leányvállalata, a Magyar Posta Vagyonkezelő Zrt., valamint az ebbe a társaságba apportált leányvállalatok mindegyike – köztük a JNT Security Kft. és a Postaautó Duna Zrt. is – nyereséget termelt. A Díjbeszedő Holding 2013-as akvirálásának köszönhetően a csoport szolgáltatási portfóliója markánsan bővült. A Díjbeszedő csoport pedig a terveket messze meghaladó nyereséget termelt, amely az anyavállalat konszolidált eredményét is jelentősen befolyásolta.

– Sikeres üzleti évet zárt 2014-ben a Magyar Posta csoport a 2,8 milliárd forintos konszolidált adózott eredménnyel, egyúttal teljesült a 2014-2018 közötti időszakra vonatkozó stratégiai terv időarányos része mind az összesített pénzügyi tervek, mind pedig az egyes üzletágak vonatkozásában is – emelte ki az eredmények kapcsán Szarka Zsolt vezérigazgató.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.