Az ügyfélszolgálatokkal kapcsolatos elégedettségi mutatók nem romlottak, de a villamos energiát és a földgázt szolgáltatók alacsony pontszámot kaptak a reklamációk kezelésére – közölte felmérése eredményét a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH).
A hivatal tájékoztatása szerint a korábbi évekhez hasonlóan 2014 őszén is kérdőíves vizsgálatot indítottak a földgáz- és villamosenergia-felhasználók elégedettségének felmérésére, ennek egyik kiemelt területe a fogyasztók ügyintézéssel kapcsolatos visszajelzése. A vizsgálat szerint most is sokan találták nehézkesnek a reklamációs ügyintézést, az egyetemes szolgáltatói területen ez a tevékenységcsoport kapta a legalacsonyabb pontszámokat.
A földgázszolgáltatóknál a lakossági fogyasztók 43 százaléka válaszolta azt, hogy reklamációjának kezelése jó volt, további 12 százalék pedig nagyon jónak minősítette azt. Ugyanakkor nagyon rossznak értékelte a panaszügyek kezelését 4, míg rossznak 6 százalék. A válaszadók 22 százaléka inkább jónak, 13 százaléka inkább rossznak ítélte a panaszügyek intézését. A villamosenergia-szolgáltatóknál a lakossági fogyasztók 44 százaléka jónak, 8 százaléka nagyon jónak, 22 százaléka pedig inkább jónak értékelte reklamációk intézését, ugyanakkor 9 százalék rossznak, 5 százalék nagyon rossznak, 12 százalék pedig inkább rossznak.
A felmérésben érintett szolgáltatóknak a rájuk vonatkozó részletes adatok elemzése alapján lehetőségük lesz a korrekcióra, az ennek alapján meghatározott intézkedési tervek gyakorlati megvalósulását a hivatal figyelemmel kíséri majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.