Aradszki András, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium energiaügyért felelős államtitkára, aki a térség Fidesz-KDNP-s országgyűlési képviselője is, hangsúlyozta: a csomópontok nemcsak torlódásokat okoznak, hanem rendkívül balesetveszélyesek is. A fejlesztések révén ezek megszűnnek, és a két város összesen több mint 75 ezer lakosának javulnak a közlekedési lehetőségei - mondta.
Az államtitkár az útdíj-rendszer bevezetésének hatásáról elmondta: a matricarendszernek köszönhetően a martonvásáriak, sóskútiak, tárnokiak immár elkerülik Érdet. Hozzátette: a nettó 1,3 milliárd forintos érdi fejlesztés révén csökkenni fog Törökbálint terhelése, mert az érdieknek nem kell Törökbálintot menekülési útvonalként használniuk.
T. Mészáros András (Fidesz-KDNP) érdi városvezető arra emlékeztetett, hogy a tervek már 2002-ben készen voltak, a megvalósítás azonban a szocialista kormányok alatt elmaradt. Kiemelte: az Érd parkvárosi fejlesztés jelentős változást hoz a város és a városrész életében, mert egyfajta alközpont jön létre, jelentősen javítva a terület ellátottságát.
Elek Sándor (Fidesz-KDNP), Törökbálint polgármestere arra hívta fel a figyelmet, hogy évtizedek óta tartó közlekedési káosznak vetnek véget a fejlesztések, megfogalmazása szerint hosszú távra szóló megoldás jön létre. Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) szóvivője rámutatott, hogy az M7-es autópálya érdi csomópontja ma már nem bírja el a megnövekedett forgalmat. A kivitelezés keretében az Iparos út az M7-es autópálya és a Törökbálinti út között kétszer két forgalmi sávra bővül, négy összehangolt jelzőlámpás és egy kiemelt sarokirányos körforgalmú csomópont épül.
A megnövekedett átmenő forgalommal küzdő Törökbálintnál a szintén nettó 1,3 milliárd forintos beruházás keretében két új összekötő ág épül az M0-M7 autópályák csomópontjában, körforgalmakkal csatlakozva a 8103-as úthoz. A zajártalom csökkentése érdekében áthelyezik és meghosszabbítják a zajvédő falat. A szóvivő elmondta azt is, hogy Érden a két jelzőlámpás kereszteződést úgy szabályozzák, hogy a lámpák a mindenkori forgalomhoz igazodjanak. A törökbálinti lehajtónál a 8103-as jelű úton június elejétől folyamatosan lehet számítani forgalomkorlátozásra, Érden június folyamán szakaszos forgalom- és sebességkorlátozások lesznek az Iparos úton és a Törökbálinti út Iparos úti torkolatában.
A két fejlesztés az NFM megbízásából a NIF beruházásában valóul meg, a törökbálinti projekt esetében 85 százalékban európai uniós, 15 százalékban hazai forrásból, Érd esetében 68 százalékot tesz ki az uniós, 12 százalékot a magyar állami forrás. Az érdi munkálatok finanszírozásához közel 20 százalékkal hozzájárul a Spar Magyarország Kft., amely áruházat létesít a területen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.