A helymeghatározási technológiákra szakosodott céget vásárolt az Apple: az akvizíció révén saját térképének továbbfejlesztéséhez, illetve akár az önmagukat irányító járművek létrehozásához is használható tudással gyarapodott a cég. A Coherent Navigation GPS-alapú megoldásokat fejlesztett, a vállalat kifinomult helymeghatározó rendszereit többek között a Boeing is használja. A 2008-ban alapított társaság technológiája ugyanis lényegesen precízebb helymeghatározást tesz lehetővé, mint a széleskörben elterjedt, lakossági célra szánt megoldások.
Az Apple az elmúlt években már több, ezen a területen tevékenykedő céget vásárolt meg. A folyamat még 2009-ben indult a Placebase, egy kisebb térképalkotó vállalat megszerzésével, azóta pedig olyan társaságokat vettek meg, mint a Locationary és a Hopstop. Ezek az akvizíciók meghatározó szerepet játszottak abban, hogy 2012-ben az Apple függetlenedve a Google Maps-től el tudta indítani saját térképszolgáltatását. A mostani felvásárlás arra utalhat, hogy az Apple tovább erősítene a térkép-piacon, azonban elemzők arra is felhívták a figyelmet, hogy a rendkívül pontos helymeghatározást lehetővé tevő technológia jól alkalmazható például az autonóm, önmagukat vezetni képes járműveknél is. Korábban voltak arról híresztelések, hogy az Apple-nél is felmerült egy ilyen autó létrehozása, igaz ezt nem erősítették meg.
A digitális térképszolgáltatások piacát jelenleg uraló Google Maps dominanciáját több helyről is veszély fenyegeti, az Apple mellett ugyanis az Uber is csökkentené függését a megoldástól. A fuvarrendelő mobilalkalmazást működtető amerikai cég a hírek szerint akár 3 milliárd dollárt is fizetne a Nokia térkép-üzletágáért. Ez annak fényében érthető is, hogy a társaság egyre inkább logisztikai szolgáltatóként pozicionálja magát, a közelmúltban arról érkezett hír, hogy újabb városokban indították el az étel házhozszállítást, és tesztelik a csomagkiszállítást is. A cég egyelőre a Google Maps-re hagyatkozik szolgáltatásainál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.