Az „M4-es autópálya Abony–Fegyvernek új Tisza-híddal (kivitelezés)” című projekt csökkentett műszaki tartalommal való megépítéséről döntött a kormány, miután az eredeti projektet korábban leállította – az erről szóló határozat a pénteki Magyar Közlönyben jelent meg, amelyet az MTI idézett. A csökkentett tartalom autópálya helyett 2x2 sávos gyorsforgalmi utat jelent, plusz gyorsforgalmi út köti majd össze Szolnokot a budapesti körgyűrűvel. A kormányhatározat szerint a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. feladata a megépült műtárgyak állag- és vagyonvédelme. A nemzeti fejlesztési miniszter feladata pedig az, hogy biztosítsa: a projekt lezárását követően két éven belül induljon el annak folytatása. A most futó projekt lezárását nem részletezi a kormányhatározat.
A folytatás pedig úgy történik, hogy az M4-es Abony–Törökszentmiklós- (Szolnok északi elkerülő) szakaszán, az eddigi – a projekt szerinti – nyomvonalon egy 2x2 sávos gyorsforgalmi út épül. Viszont megépül az eredetileg is tervezett új Tisza-híd. A Törökszentmiklós–Fegyvernek-szakaszon a kormány szerint indokolt lehet a nyomvonal felülvizsgálata is, és ugyancsak 2x2 sávos gyorsforgalmi út épül autópálya helyett. Szolnokot pedig úgy kívánja bekapcsolni a kormány a gyorsforgalmi úthálózatba, hogy – az M4-es részeként – 2x2 sávos gyorsforgalmi utat kell építeni az M0-s autópálya és Abony között.
Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára április elején jelentette be: az Európai Bizottság regionális főigazgatóságának munkatársai jelezték a magyar kormánynak, hogy az M4-es autópálya fejlesztésénél felmerül a kartellgyanú, ami lehetetlenné teszi a projekt uniós finanszírozását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.