A magyarországi gyártó- és karbantartó bázissal is rendelkező svájci Stadler Bussnang AG nyerte a MÁV-Start által 6+15 elővárosi villamos motorvonatra kiírt közbeszerzési pályázatot. A MÁV és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közös közleménye szerint e társaság adta összességében a legjobb ajánlatot. A Világgazdaság értesülése szerint a rajta kívüli egyetlen pályázó nála nagyobb összegért vállalta volna a munkát, de ennek végül nem volt szerepe a döntésben, mert a pályázatát érvénytelenítették. Egy magyarországi projektcégről van szó, arról nincs információnk, hogy a gyártást milyen formában – vélhetőleg egy külföldi gyártóval összefogva – valósította volna meg.
A Stadler által szállítandó 21 akadálymentes, 200 ülőhelyes, hatékony energiafelhasználású motorvonatot Budapest elővárosában üzemelteti majd a MÁV-Start. A beszerzés a Kohéziós Alap terhére történik, hat járműnél a Közlekedés Operatív Program, tizenötnél az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program forrásaiból.
A beszerzéssel tovább nő a hazai síneken a FLIRT vonatok aránya. A MÁV eddig összesen 102 FLIRT-öt rendelt három tételben, a GYSEV pedig tízet. A járművek alumínium kocsiteste minden esetben a Stadler szolnoki bázisán készül, a gyártás és összeszerelés további lépéseiből pedig részben az üzem leterheltsége, részben a szállítási határidő függvényében jut feladat a magyarországi telephelyre és a hazai beszállítóknak.
A karbantartásra jellemzően a gyártástól elkülönülő szerződés születik. E célra a Stadler Pusztaszabolcson alakított ki üzemegységet, még a legelső hazai villamosmotorvonat-tender egyik feltételének eleget téve. A karbantartás egy része azonban a MÁV-Start e célra felújított istvántelki műhelyében folyik egy nemrég aláírt megállapodásnak köszönhetően.
A közlemény szerint a fejlesztési tárca további motorvonatok forgalomba állítását is tervezi a következő években.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.