BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

F1: Német hátszél a Magyar Nagydíjnak

Időarányosan jól állnak a Formula-1-es Magyar Nagydíj szervezői, akik idén a németekben és a Ferrari-szurkolókban bíznak. Idővel pedig motorizációs központtá alakítanák a Hungaroringet, és a több milliárd forintos fejlesztés élvezi a kormány támogatását.

A tavalyinál több nézőt várnak az idei, július 24-26. között megrendezendő 30. Formula-1-es Pirelli Magyar Nagydíjra – mondta a Világgazdaságnak Gyulay Zsolt, a Hungaroring Zrt. elnök-vezérigazgatója, aki azt is hozzátette, hogy a jegyértékesítés körülbelül a tavalyi szinten áll. Az elmúlt éven az Osztrák Nagydíj újraindítása és a magas színvonalú, drága pálya óriási konkurenciát jelentett a mogyoródi futamnak; remény sem lehetett arra, hogy a 2013-as, 247 ezres rekordnézőszámot elérjék a Magyar Nagydíjon. A várakozások beigazolódtak, az elmúlt évben a három nap alatt mintegy 170 ezren voltak kíváncsiak a versenyre. Mint minden pálya, a Hungaroring esetében is a jegybevétel adja az éves bevétel 80-90 százalékát. Emellett a társaság évente 200 napon hasznosítja a pályát, s ebből származik a cég további jelentősebb forrása. A jogtulajdonosnak fizetendő évi 33 millió dollárt a központi költségvetés állja.

Most a 2014-es nézőszám megdöntése a cél, ebben nagy szerepe lehet annak, hogy idén elmarad a német futam, ezért a Hungaroring Sport Zrt. intenzív reklám- és akciós kampányba kezdett a német piacon – mondta Gyulay. A külföldiek Magyarországra csábítása nagyon fontos feladat, mint minden pálya, a Hungaroring is áldoz rá. Márpedig ezek közül Németország vezet, de sokan jönnek Hollandiából, Angliából és Olaszországból is.

Az idei Formula-1-es Magyar Nagydíj nézőszáma sokban függ majd a további futamoktól, illetve a soron lévő osztrák versenytől, de Gyulay bízik abban, hogy sok német rajongó inkább vagy az osztrák futam mellett a magyart is, vagy csak a magyart választja. Az időpont is kedvez a mogyoródi versenynek – emelte ki a vezérigazgató.

A szervezők tehát a németekben és a Ferrari-szurkolókban bíznak, és természetesen a magyar közönségre is számítanak. Ez a kör egyébként folyamatosan bővült az elmúlt években, s arányuk körülbelül 20-25 százalék – emelte ki Gyulay Zsolt. Az árak nem változtak, vagyis a hétvégére 90-495 euróba kerülnek a felnőtt belépők, de a látogatókat - főként a magyar nézőket - különböző kedvezményekkel igyekeznek becsalogatni a rendezvényre.

A fejlesztéseknek köszönhetően nem csupán a pálya újulna meg, hanem új beléptető rendszert és kiszolgáló létesítményeket építenének ki, és mindezek eredményeként egy motorizációs, látogatóközpont jönne létre, amely az év minden napján nyitva állna, s a családoknak különböző – a motorizációhoz kapcsolódó - rendezvényeket kínálna. Már most is számos „kiegészítő” rendezvényt kínál a Hungaroring. Ezek között említette Gyulay például a hétvégén megtartott Renault-világsorozatot, ezen a rendezvényen körülbelül 90 ezren fordultak meg, június 26-27-én pedig jön a Ferrari Racing Days, amelyen tiszteletét teszi a négyszeres F1-es világbajnok Sebastian Vettel is. Hat év után idén július elején ismét lesz Red Bull Air Race Budapesten – szintén a Hungaroring szervezésében –, ősszel pedig a kamionos Európa-bajnokság gazdagítja a programot. Ezekre a rendezvényekre körülbelül 350-400 ezer látogatót várnak összesen. A Hungaroring mellett az autósporthoz kapcsolódó további események, családi rendezvények szervezését tervezi a mogyoródi pályán. Mindent összevetve szeretnék megduplázni a vendégek számát, ami így éves szinten megközelíthetné az egymilliót.

Kell a fejlesztés

A pályára és az egész létesítményre ráfér a fejlesztés, így a szeptember eleji kamionos verseny után az egész pályát újraaszfaltozzák, valamint új rázóköveket raknak le – mondta Gyulay, aki hozzátette: ez 600-700 millió forintot igényel, de az 1986-ban átadott létesítményt teljesen fel kellene újítani. Ennek jó az esélye, hisz a Hungaroring több milliárdot igénylő fejlesztése bekerült a Fürjes Balázs kormánybiztos által vezette nagyberuházások körébe – emelte ki Gyulay. Ráadásul a Magyar Nagydíj éves szinten kétszer annyi pénzt hoz Magyarországnak, mint amennyi befektetést igényel.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.