Külföldi nyaraláskor jellemzőbb az átlagnál a készpénz használata: a megkérdezettek 41 százaléka elsősorban ezzel fizet – derül ki a CIB Bank reprezentatív felméréséből.
A fő szempont a készpénzhasználók számára a biztonságtudat, nyaraláskor ugyanis a kutatás eredményei szerint megnyugtatja a válaszadókat, ha több készpénz lapul a zsebükben. Amíg a hétköznapokban átlagosan valamivel több mint 12 ezer forint van a pénztárcákban, addig a hétvégén ez 30 ezerre emelkedik, külföldön viszont már 80 ezer forintra nő.
A CIB Bank kutatása szerint kirándulásra a válaszadók 86 százalék visz magával bankkártyát, míg a strandra 45 százalék. Legjellemzőbb a bankkártyával fizetés a mozikban és a színházban. Vendéglátóhelyen a megkérdezettek több mint fele szokott esetenként bankkártyával fizetni, míg negyedük jellemzően azzal fizet. Belföldön átlagosan háromezer forint alatt hajlamosabbak a válaszadók készpénzzel fizetni. A megkérdezettek fele készpénzt és bankkártyát is egyenlő arányban használ, 28 százalék áll inkább a készpénz, és 22 százalék inkább a bankkártya oldalán. A készpénzben hívők szerint ez a kényelmesebb, miközben a bankkártyát használók ugyanezt állítják a saját fizetőeszközükről.
Ami a nyaralási célokat illeti: a válaszadók több mint fele számol legalább egy, öt napnál hosszabb távolléttel, 35 százalék egyetlen nagyobb vakációt tervez, míg 17 százalék kettőt vagy annál is többet. A megkérdezetteknek mindössze 11 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem megy az idén szabadságra. Negyedük rövidebb időre kéri el magát, de legalább kétszer vagy akár háromszor-négyszer a nyáron. Rövidebb üdüléseknél leginkább belföldi az úti cél, toronymagasan vezet a Balaton és környéke (68 százalék ezt jelölte meg), második helyezett Észak-Magyarország, 38 százalékos aránnyal. Akik hosszabb szabadsággal is terveznek, felerészben utaznak külföldre is: ebben az esetben Horvátország a legnépszerűbb, tőle nem sokkal marad el Görögország.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.