Duplájára nőtt tavaly 2013-hoz képest a magyarországi ciderpiac, összesen 50 ezer hektoliter fogyott el az almaalapú alkoholos italból itthon – közölte érdeklődésünkre Lőrincz Barbara, a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. Group brandmenedzsere. A hazai piacon viszonylag újnak számít ez a kategória, a nagy sörgyártók közül a Heineken 2011-ben, a Borsodi tavaly, a Dreher idén kezdte meg az ilyen termékek forgalmazását.
Itthon egyelőre a kategóriaépítés fázisában vannak a gyártók, a Heinekennél például kiemelt figyelmet fordítanak idén saját ciderük hazai népszerűsítésére. „Jelenleg globálisan az első, itthon a második a piacon a Strongbow márkánk. Idén nagyjából 40 százalékos forgalomnövekedésre számítunk ebben a kategóriában” – mondta el Lőrincz Barbara. A Heineken az idei évtől a szlovákiai Hurbanovóban (Ógyalla) állítja elő a Magyarországra és a régió több piacára szánt cidert. Az italhoz jelentős mennyiségű magyar alapanyagot is felhasználnak, a cég évente 65 ezer tonna magyar almát vásárol ehhez a termékhez. Ez nagyjából az éves hazai almatermés tizede. Bár a társaság soproni üzemében egyelőre nem gyártanak cidert, ha elér egy bizonyos mennyiséget a hazai fogyasztás, változhat ez a helyzet – jelezte a brandmenedzser.
A cider típusú italok és gyümölcsborok italkategóriája az egyik legdinamikusabban fejlődő szerte a világon. Jelenleg 21,5 millió hektoliter ilyen típusú italt gyártanak az egész világon, az elmúlt öt évben 6 százalékos volt a növekedés, és további dinamikus fejlődésre lehet számítani ebben a kategóriában.
A Heineken ma adja át az 1,8 millió eurós beruházással elkészült új multipack csomagolósorát Sopronban. A vállalat a múlt évben tesztelte a hazai piacon a több dobozt vagy üveget tartalmazó speciális csomagolását, akkor még importból érkeztek ezek a termékek. A kedvező fogadtatás hatására döntöttek úgy, hogy megteremtik a lehetőségét annak, hogy itthon is készülhessen ilyen kiszerelés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.