Négy éven belül a második nagy üzletbezárási programot jelentette be a Gap: az amerikai ruházati cég saját névadó márkájának 675 észak-amerikai üzletéből 175-öt számol fel a következő néhány évben, ezen belül 140-et a mostani pénzügyi évben.
A változások nem érintik a Gap Outlet és a Gap Factory boltokat, viszont az észak-amerikaiakkal párhuzamosan európai üzleteket is bezárnak majd – áll a társaság közleményében. Arról nincs információ, hogy hány európai egységről van szó és mely országokban; Magyarországon a Gap 2013 nyarán jelent meg két saját üzlettel, a Westend, illetve az Árkád bevásárlóközpontokban. Azt sem tudni, hogy a bezárások hány munkahelyet érintenek, a cég csak annyit közölt, hogy a társaság San Francisco-i székhelyén megszüntet 250 állást. A bezárások egyszeri költségét 140-160 millió dollárra teszik, ez nagyrészt a folyó negyedévre jut majd.
Az 1969 óta működő Gap férfi, női és gyerekruhákat is forgalmaz, saját márkája mellett övé a Banana Republic, az olcsóbb vonalnak számító Old Navy, az Athleta és az Intermix is. Szerte a világon több mint 90 országban nagyjából 140 ezer főt alkalmaz mintegy 3700 üzletben (ebből 400 franchise-ként működik), idén január 31-gyel zárult üzleti évét 16,44 milliárd dollár árbevétellel zárta. Ágazati szakértők szerint a divatcég évek óta tartó nehézségeit részben a túlzott terjeszkedés okozta – mindenekelőtt Észak-Amerikában, ahol lényegében minden bevásárlóközpontban jelen vannak –, részben pedig az, hogy nem tudta felvenni a versenyt a divatipar olyan újabb szereplőivel, amelyek gyorsan forgó árucikkeket forgalmaznak, markáns logók nélkül, mint például a Zara vagy a H&M. A Gap márkái a mostani fiatal vevők szemében az előző generáció stílusát képviselték, az viszont már kinőtt belőlük – figyelmeztetnek elemzők –, így nem biztos, hogy a vállalat problémáit csak az üzletek bezárásával meg lehet oldani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.