Már kora reggel több száz taxi sorakozott fel a párizsi Roissy-Charles-De-Gaulle repülőtérre vezető utakon, és mindhárom terminál felé akadályozták az eljutást.
Párizsban a pályaudvarok felé vezető nagyobb útvonalakat is blokkolták. A rendőrség a párizsi körgyűrűn könnygázt is bevetett, hogy az egyik legforgalmasabb, nyugati kivezető utat felszabadítsa. A környéken petárdák is robbantak, a dühös taxisok szemetesek borogattak fel. Ugyanitt az egyik sofőr gépkocsija kerekeit leszerelte és azokat a sztrájkolók a rohamrendőrök elé dobták, hogy akadályozzák a beavatkozást.
Toulouse-ban mintegy negyven taxi sorakozott fel a pályaudvar előtt és százan igyekeztek a repülőtérre vezető úton. Marseille-ben is a repülőteret, a pályaudvart és az autópályára vezető egyik alagutat torlaszolták el a taxisok.
Az amerikai központú Uber már Európa sok országában jelen van, és munkamódszere számos helyütt éles tiltakozásokat váltott ki. A szolgáltatás Franciaországban 2014 február óta elérhető, de januárban betiltották.
A szolgáltatás lényege, hogy a rendszeréhez csatlakozó (hivatásos vagy akár nem hivatásos) autósok és leendő utasaik okostelefonra letölthető alkalmazáson keresztül, közvetlenül találhatnak egymásra, és a viteldíj rendezése is a rendszeren keresztül történik. Az autósok közötti az ilyen jellegű kapcsolat megteremtése Franciaországban két év börtönbüntetéssel és 300 ezer eurós pénzbírsággal sújtható. A rendszeres ellenőrzések ellenére a felhasználók megkerülik a törvényt és egyre többen használják a szolgáltatást. Az Uber szerint jelenleg 400 ezer felhasználójuk van elsősorban olyan helyeken, ahol kevés a taxi.
Az elmúlt héten számos összetűzés történt a taxisok és a Uber sofőrjei között: Lyonban egy Uber-utast, Nizzában pedig egy sofőrt bántalmaztak súlyosan a taxisok, a gépkocsikat megrongálták.
Az Uber a taxisok szerint tisztességtelen versenyben veszi el a bejegyzett taxisoktól a munkát, miután a szolgáltatást nyújtó sofőrökre nem vonatkoznak a taxisok esetében szigorú követelmények, azaz nem fizetnek járulékokat, adót, nincsen utasbiztosításuk és nem végezték el az államilag szabályozott taxis engedélyhez szükséges 250 órás képzést, amely 150-250 ezer (47 - 78 millió forintba) euróba kerül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.