A múlt évben 2013-hoz képest közel 40 százalékkal, 23,5 milliárd forintra nőtt az NNG Kft. bevétele. A társaság forgalmának valamivel több mint kétharmada származott a szoftverértékesítésből, a fennmaradó rész pedig egyéb és közvetített szolgáltatásokból. A navigációs megoldást fejlesztő vállalat nyeresége harmadával, 6,36 milliárd forintra bővült. A cég május 18-án tartotta taggyűlését, amelyen 10,4 milliárd forintos osztalékot állapítottak meg, fedezetét a tavalyi adózott eredmény, illetve az eredménytartalék adja.
Az Egyesült Államokban és Ázsiában is tovább terjeszkedik az NNG – mondta el lapunknak Balogh Péter, a társaság ügyvezető igazgatója. A cég a közelmúltban vásárolt meg egy amerikai vállalatot, amelynek szaktudását a jövőbeni fejlesztéseiknél használják majd, illetve április végén nyitotta meg detroiti irodáját. „Az idén kiemelt figyelmet fordítunk az ázsiai, főként a japán, koreai és kínai jelenlétünkre is. Kínában már évek óta van képviseletünk, de terveink szerint még ebben az évben létrehozzuk ottani leányvállalatunkat. Emellett Dél-Koreában is szeretnénk erősíteni a pozíciónkat, így dolgozunk ottani irodánk megalapításán is” – közölte Balogh Péter. Az NNG világszerte 11 irodát működtet, a magyarországi központ mellett Izraelben, Svájcban, Indiában, Ausztráliában és Kínában egy-egy van, Japánban kettő, az Egyesült Államokban pedig három.
A tavalyi forgalomnövekedés nem néhány kiemelkedő eseménynek köszönhető, hanem a piacuk folyamatos fejlődésének. „Most már az autóiparból jön a bevételünk 90 százaléka és ez így lesz a következő években is, ahogyan most látjuk. Egyre nagyobb az igény a navigációs termékünk iránt, már most megkezdtük azoknak a megoldásoknak a kifejlesztését, amelyek várhatóan csak négy-öt év múlva lesznek majd szélesebb körben elérhetők. A következő két évben folyamatosan mutatjuk majd be az újdonságainkat” – tette hozzá a cégvezető.
A további fejlesztések egyik központja Szeged lesz. Az ottani létesítményt május elején vették birtokba, jelenleg 21-en dolgoznak ott; a tervek szerint az év végére töltik fel teljesen az irodát, akkor már 50-60 főnek adnak munkát. Balogh Péter közlése szerint az NNG-nél – itthon és a külföldi irodákban – összesen 717-en dolgoztak a múlt év végén, ez a szám mostanra 781-re nőtt. Az év végéig 850-900 fősre duzzadhat a vállalat munkatársainak száma.
Az NNG idén ünnepelte 10. születésnapját, ez alkalomból ingyen elérhetővé tették navigációs alkalmazásukat a hazai felhasználók számára Android és iOS operációs rendszerekre. „Minket is meglepett, hogy mekkora volt az érdeklődés, mindössze tíz nap alatt közel félmillióan töltötték le az applikációt. A felhasználóktól számos visszajelzést kaptunk, amiből rendkívül sok érdekes adatra tettünk szert” – fűzte hozzá az NNG ügyvezető igazgatója.
Nemzetközi elismerés
Tavaly ősszel az NNG az európai régió leggyorsabban növekvő cégei között megszerezte az első helyet az International Business Awardson (IBA). Az IBA a nemzetközi üzleti élet egyik legfontosabb versenyének számít, olyan vállalatok vehettek már át itt díjat, mint az Apple vagy a Procter&Gamble. A megmérettetés történetében az NNG az első magyar díjazott, a társaság 3500 nevező közül bizonyult a legjobbnak. A győzelmet a „Navigation for All” stratégiájának köszönhette a cég, amelynek lényege, hogy rugalmasan skálázható szoftverükre alapozva a prémium mellett az alacsonyabb kategóriájú járművekhez is kínálnak megfizethető navigációs megoldásokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.