Az online reprezentatív kutatást az Ipsos Zrt. készítette a 21 közép-, dél- és észak-európai országot magába foglaló régióban, így Magyarországon is. A kutatás során arra keresték a választ, hogy melyek a megkérdezettek okostelefon-vásárlási és használati szokásai, valamint mik a készülékekkel szemben támasztott legfontosabb igényeik, elvárásaik. A felmérést a 18 és 50 év közötti internethasználó lakosság körében végezték 2015 áprilisában.
A magyarok 68 százaléka minden nap internetezik okostelefonján. A leggyakoribb online tevékenység az e-mailezés (80 százalék), de a top 3 között van a közösségi média aktivitás (77 százalék), és az üzenetek küldése/fogadása (50 százalék) is. A megkérdezettek kevesebb mint a fele használja online zenehallgatásra (45 százalék) a készüléket, ugyanakkor napilapokat, folyóiratokat csak 34 százalékuk olvas rajta.
Itthon az okostelefont legkevésbé a chat szobák látogatására, filmek, sorozatok online megtekintésére, illetve interneten keresztül történő ételrendelésre használják. A válaszadók egynegyede legalább hetente egyszer, 39 százalékuk legalább havonta letölt applikációkat.
A felmérés szerint a készülék kiválasztásakor a válaszadók leginkább az akkumulátor teljesítményét, majd az árat és a telefon operációs rendszerét veszik figyelembe.
A kutatás rávilágított, hogy a szolgáltatóknak kiemelt szerepük van az okostelelefonok elterjedésében: az ilyen típusú készülékeket a megkérdezettek 65 százaléka mobilszolgáltatókhoz köthető csatornákon vásárolja. A megkérdezettek nagy többsége, közel 80 százaléka saját maga vásárolja az okostelefont privát használatra, és csak 3 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy saját maga vásárolja, de üzleti céllal. A hazai munkáltatóktól mindössze az egytizedük, ajándékba pedig 7 százalékuk kap ilyen készüléket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.