A japán Nikkei vásárolhatja meg a Financial Timest. A vételár 1 milliárd font, vagyis 440 milliárd forint. A lap új tulajdonosával kapcsolatos spekulációk azt követően indultak el, hogy a Reuters délelőtt arról írt: a Pearson úgy döntött, túlad rajta. Az FT-t csaknem hatvan éve birtokló társaság ezt a hírt meg is erősítette – ami rögtön több mint két százalékkal emelte tőzsdei árfolyamát a londoni kereskedésben –, igaz, csak annyit közöltek: előrehaladott tárgyalásokat folytatnak az üzleti lap eladásáról, azt viszont nem, hogy pontosan kivel.
A brit sajtó több jelöltet is tudni vélt: a Reuters többek között a Thomson Reuterst vélelmezte meg nem nevezett forrásokra hivatkozva, a hírügynökség azonban erről szóló tudósításában jelezte, a tulajdonos nem kívánja kommentálni munkatársai értesülését. A Reuters a Bloomberget is esélyesnek tartotta a vételre – természetesen kommentár nélkül. Az FT cikkében a japán Nikkei mellett az Axel Springert nevezte meg potenciális vevőként, úgy tudták, a német konszernnel előrehaladottabb szinten vannak a tárgyalások. Ám még az sem kizárt, hogy végül az eladásból nem lesz semmi – teszik hozzá.
Az FT munkatársai a Twitteren fejtették ki véleményüket az eladással kapcsolatban: volt, aki a Springer érkezésével együtt a szigorú németes megtakarítást is vizionálta a lapnál – ahogy azt már a görögök is megtapasztalhatták. Az Axel Springernek egyébként ez lenne az első jelentős angol nyelvű kiadványa, jelenleg a Politico internetes portálban van tulajdonrésze – emlékeztet az FT.
A Pearson már 2013 elején – új vezetője, John Fallon érkezését követően – átalakítási terveket jelentett be, és ennek jegyében elsősorban a digitális oktatási szolgáltatásokkal foglalkozó üzletágát kívánja bővíteni.
Az 1888-ban alapított FT a Pearson-csoporton belül a Pearson Professional érdekeltséghez tartozik. Ez az üzletrész tavaly 1,2 milliárd font forgalom mellett 106 millió font kiigazított működési szintű eredményt ért el. A Financial Times nyomtatott és előfizetéses online interaktív kiadása a cég legutóbbi beszámolója szerint áprilisban naponta 722 ezer olvasóhoz jutott el, ami 12 százalékos emelkedés az egy évvel korábbihoz képest. A teljes előfizetői kör 70 százaléka ma már az online kiadást olvassa. Az elmúlt egy évtizedben a nyomtatott változat példányszáma a felére csökkent, de az online előfizetői bázis rohamosan bővül: a digitális előfizetések száma csak tavaly 21 százalékkal nőtt, és meghaladta a félmilliót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.