Míg a kuponoldalak előretörése mind a szolgáltatások, mind a termékek esetében megtorpant, a világhálón történő szolgáltatásvásárlás népszerűsége töretlen. A tavalyi, és az azt megelőző évben az interneten valaha vásárlók közel egyharmada rendelt online valamilyen szolgáltatást, ők az utóbbi egy évben átlagosan 58 500 forintot fordítottak ilyen célra.
A korábbi évekhez hasonlóan a szolgáltatást online vásárlók közül a legtöbben szállást foglaltak (47 százalék), belépőt (36 százalék), illetve menetjegyet (34 százalék) rendeltek a világhálóról.
A felmérés szerint a szállásfoglalás esetében egyre jobban zárkózik fel az online vásárlás, az utóbbi egy évben már megközelítette a személyesen vagy telefonon keresztül történő foglalások arányát. Ez elsősorban a hagyományos módszer visszaszorulásának az eredménye, egy év alatt ugyanis 28 százalékról 18 százalékra csökkent azoknak az internetezőknek az aránya, akik így foglaltak szállást. Eközben az online ügyintézés kismértékű növekedést mutatott, a következő évben pedig további erősödés várható ezen a területen.
Az elmúlt évek tendenciáját követve továbbra is többnyire a készpénzes (55 százalék), az átutalásos (48 százalék), illetve bankkártyás-hitelkártyás (42 százalék) fizetési módokat választották a webes vásárlók. Az átutalás aránya csökkent az előző évhez képest, a bankkártyás fizetés népszerűsége pedig növekedett.
A közlemény idézi Kovács Barbarát, a KutatóCentrum üzletfejlesztési vezetőjét, aki elmondta: a következő években a fizetési módok további átrendeződése várható, a válaszadók egyre nagyobb körében elfogadott a bankkártyás fizetés online vásárlás esetén, míg az átutalás népszerűsége csökken.
Az E-Shopping Report a KutatóCentrum évente lebonyolított kutatása, mely a lakosság fogyasztási cikkekhez és szolgáltatásokhoz kapcsolódó online vásárlási szokásait és trendjeit vizsgálja, emellett górcső alá veszi az online és offline fizetési módokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.