A Google a legerősebb márka a világon a FutureBrand felmérése szerint, ezzel a társaság már második éve vezeti a tanácsadó cég által összeállított rangsort. A fogyasztók véleménye, a jövőbeni lehetőségek, valamint a piaci érték alapján összeállított lista élmezőnyében egyébként meghatározó szerepet játszanak a technológiai vállalkozások. Az Apple és a Microsoft következik a második és harmadik pozícióban.
A technológiai szektorból a Samsung Electronics a hetedik helyet szerezte meg. Igaz, ez visszaesés a dél-koreai gyártónak, hiszen egy éve még az ötödik volt. Ebben az elmúlt néhány hónap botrányai mellett – a felhasználói szokásokról információkat továbbító okostévék, a hackerek számára támadási felületet kínáló, gépelést segítő program a mobiltelefonoknál – az is szerepet játszhat, hogy a mobilpiacon folyamatosan csökkent a vállalat részesedése. Ez főként az Apple egyre jobb teljesítményének tudható be, amely sorban produkálja a rekordnegyedéveket.
A júniusban zárult három hónapban az Apple csaknem ötvenmilliárd dolláros bevétel mellett 10,7 milliárd dolláros profitot ért el, ami 40 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A cég emellett 47,5 millió iPhone-t tudott eladni, ami szintén számottevő fejlődés éves összevetésben. Ezek az eredmények is azt mutatják, hogy az Apple márka továbbra is népszerű a felhasználók körében, így nem csoda, hogy a rangsorban 2014-hez képest két helyet lépett előre. Tíz pozíciót esett vissza a listán a világ legnépszerűbb közösségi oldala: a Facebook a 21. helyre került.
Az idei FutureBrand márkarangsor élmezőnyében az egészségipar három szereplője is megtalálható. Ezt a szektort egyébként 18 vállalat képviseli a 100-as listán, míg technológiai cégből csak 11 szerepel rajta. Még nagyobb számban találhatunk a pénzügyi szegmensből ismert brandeket a felsorolásban, összesen 19 van belőlük. Közülük a legelőkelőbb helyen a MasterCard végzett, megszerezve a nyolcadik pozíciót.
A fogyasztói preferenciák átalakulását jól mutatja, hogy a FutureBrand 2015-ös rangsorában az első tízben egyetlen autógyártó sem szerepel. Az ágazat legjobb képviselője a Toyota, amely a 11. helyen végzett, négy pozíciót rontva a múlt évhez képest. A japán gyártó mellett a Volkswagen és a Daimler tűnik még fel a felsorolásban, előbbi 16, utóbbi 20 helyet rontva 2014-hez képest.
A listát az amerikai cégek uralják, 52 olyan vállalat szerepel rajta, amelynek az Egyesült Államokban van a központja, a top 10-ben pedig hét ilyen társaság található. Azt is érdemes ugyanakkor megjegyezni, hogy a legnagyobbat zuhanó márkák között is szép számmal akadnak ebből az országból, a Pfizer például 39 pozíciót rontva csak a 70. lett, de hasonló mértékben esett vissza a 3M is, egészen a 79. pozícióig.
Jól érzékelteti a globális trendeket, hogy az Egyesült Államok után már Kína adta a legtöbb szereplőt a rangsorban, 11 márka található a felsorolásban a távol-keleti országból, ezek többsége, hat brand a pénzügyi szektorban érdekelt. A kínai vállalkozások közül a legelőkelőbb, 19. helyen a Ping An Insureance nevű biztosító található, míg közvetlenül mögötte a technológiai szektorban érdekelt Tencent Holdings következik. Az előbbi cég újonc a listán, míg a Tencent 20 pozíciót tudott javítani tavaly óta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.