Drasztikusan csökken az újonnan alapított társas vállalkozások száma: több mint 22 százalékkal kevesebb cég alakult az idei év első 6 hónapjában, mint a tavalyi év azonos időszakában – áll a Bisnode nemzetközi cégminősítő elemzésében.
2015 első fél évében alig több mint 12 500 új vállalkozást alapítottak, míg 2014 azonos időszakában ez a szám még több mint 16 ezer volt. Ha a cégalapítások vonatkozásában nagy jogszabályi változások nem lesznek, akkor 2015-ben várhatóan 24 ezer új társas vállalkozást alapítanak majd a Bisnode szerint, ami jóval alacsonyabb, mint a tavalyi, közel 30 ezres szám. A cégek számához viszonyítva arányaiban a legtöbb új vállalkozás a gépjármű-kereskedelem és a szálláshely-szolgáltatás, valamint az élelmiszergyártás terén jön létre. Ezek a szektorok nem állnak túl jól a cégeket érintő fizetésképtelenségi eljárásoknál, ami arra utal, hogy sokan, miután korábbi vállalkozásaikat csődbe vitték, hasonló profillal új céget alapítanak. (2009-ben szigorították ugyan a tartozásokat maguk után hagyók cégalapítását, ezt sok esetben kijátsszák a vállalkozások.)
Az elmúlt években a működő társas vállalkozások száma is csökkenésnek indult, és nem történt ez másképpen az idén július 1-jéig tartó egy év alatt sem. Míg a hónap elején bő 535 ezer működő céget regisztráltak, addig tavaly ilyenkor valamivel több mint 542 500-at, azaz egy év alatt 1,38 százalékkal csökkent az összes vállalkozás száma. Az egyértelműen csökkenő cégszám mellett maradt még néhány iparág, ahol az országos trend ellenére nőtt a vállalkozások száma, ám ezekben a szektorokban is csak minimális növekedés tapasztalható: ezek az iparágak az élelmiszergyártás, a mezőgazdaság, a vegyipar, az ipari gép, berendezés, eszköz javítása és a gépjármű-kereskedelem. A cégeket megyei bontásban vizsgálva már az összes közigazgatási egységben csökkent a vállalkozások száma. Egy év alatt a legnagyobb mértékű csökkenés Heves és Nógrád megyében történt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.