A szerelvények műszaki biztonsága már most is kiemelkedő (99,9 százalékos). Ez egyébként egy fontos szempont az engedélyeknél, az pedig a magyarországi metró történetében is egyedülálló, hogy ezek a szerelvények nemsokára vezetők nélkül közlekednek majd.
A rendszerváltás beruházásának nevezte Becsey az M4-et, a 2004 és 2008 között megkötött különböző szerződések pedig később több rendezetlen helyzetet teremtettek.
Volt időszak, amikor a kivitelezők közötti vita nehezítette a beruházást, és az ebből fakadó leállási idő pedig plusz költségeket eredményezett. Idővel ezeket a problémákat sikerült megoldani, és 2012-ben pedig egységes szerződésbe foglalták a beruházás finanszírozását, és egyben egy plafont is szabtak a költségeknek, ez 452,5 milliárd forintról szól, és ezt nem is kívánják túl lépni – emelte ki az államtitkárt. Az M4 finanszírozásához az Európai Unió 180 milliárd forinttal járult hozzá, a fennmaradó részen pedig a kormány és az önkormányzat osztozik. A beruházási költségek nagy részét már kifizették – válaszolta a Világgazdaságnak Becsey.
A Keleti és Kelenföldi pályaudvar között közlekedő metrót az első évben körülbelül 100 ezer utas használta, idén év végéig viszont már 160 ezres utassal számolnak. Becsey abban bízik, hogy az unióval el tudják fogadtatni az emelkedő utas számot.
A további utasok csábítása érdekében különböző fejlesztéseket is tervez a kormányzat, így például a Kelenföldi pályaudvar környékén kialakítandó intermondális központot, az 1500 férőhelyet tartalmazó gépkocsi parkolót. Ennek első két ütemét már augusztusban átadják.
Az M4 utasainak számát növelheti az 1-es villamos meghosszabbítása az Etele térig, (a idővel pedig a vonal másik vége csatlakozik a most épülő esztergomi vasútvonalhoz). Az M4-eshez kapcsolódóan Rákospalotán egy új villamos pálya megépítését is tervezik – ezek tehát majd utasokat „terelnek, hordanak” az M4-re, amelynek meghosszabbítása viszont nem szerepel a tervek között.
További több, az M4-et valamilyen módon érintő beruházás előkészítése, vizsgálata is napirenden van, megnézik azt is, hogy a déli pályaudvar milyen szerephez juthat a budai vasúti közlekedésben. A Déli teljes bezárására vonatkozó szakmai elképzelés nincs – emelte ki Becsey.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.