BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább csökkent a tabletek értékesítése

A második negyedévben 44,7 millió táblagépet adtak el világszerte az IDC adatai szerint, ez 7 százalékos visszaesést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A 2013-as hatalmas lendület után a múlt év már csak visszafogott növekedést hozott a szegmensben, míg idén már egyértelműen csökken az értékesítés. A piackutató cég elemzése szerint ez több tényezőre vezethető vissza.

Egyrészt a fejlesztéseknek köszönhetően jelentősen megnőtt az eszközök életciklusa, így a felhasználók már ritkábban cserélik le táblagépeiket. Emellett egyre nagyobb kihívást jelentenek az egyéb termékkategóriák, mint például az 5,5 és 7 hüvelyk közötti kijelzővel ellátott phabletek, amelyek az okostelefonok és a tabletek között helyezkednek el. Kérdés, hogy milyen hatással lesz erre a szektorra a Microsoft új operációs rendszere, a Windows 10, illetve további lehetőséget kínál a gyártók számára, hogy az üzleti szektorban is egyre nagyobb mértékben kezdik használni ezeket a készülékeket.

A piac zsugorodása főként a két legnagyobb szereplő, az Apple és a Samsung értékesítési számain figyelhető meg. Az almás logójú cég 10,9 millió iPadet tudott eladni az április–júniusi időszakban, ami közel 18 százalékos visszaesést jelentett 2014 második negyedévéhez képest. A társaság piaci részesedése 27,7 százalékról 24,5 százalékra csökkent. A Samsung esetében kisebb, 12 százalékos visszaesést mért az IDC éves összevetésben, a dél-koreai vállalat 7,6 millió tabletet értékesített a júniussal zárult három hónapban.

A kisebb gyártók ugyanakkor lényegesen jobb eredményeket értek el a piackutató közlése szerint. A Lenovo 2,5 milliós táblagépforgalma 6,8 százalékos fejlődést jelentett, míg a Huawei duplázta értékesítését, és 1,6 millió készüléket adott el. Ugyanekkora forgalmat produkált a második negyedévben az LG is, azonban a dél-koreai gyártó esetében ez több mint 3,5-szeres növekedést jelentett az egy évvel korábbihoz képest.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.