A második negyedévben 44,7 millió táblagépet adtak el világszerte az IDC adatai szerint, ez 7 százalékos visszaesést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A 2013-as hatalmas lendület után a múlt év már csak visszafogott növekedést hozott a szegmensben, míg idén már egyértelműen csökken az értékesítés. A piackutató cég elemzése szerint ez több tényezőre vezethető vissza.
Egyrészt a fejlesztéseknek köszönhetően jelentősen megnőtt az eszközök életciklusa, így a felhasználók már ritkábban cserélik le táblagépeiket. Emellett egyre nagyobb kihívást jelentenek az egyéb termékkategóriák, mint például az 5,5 és 7 hüvelyk közötti kijelzővel ellátott phabletek, amelyek az okostelefonok és a tabletek között helyezkednek el. Kérdés, hogy milyen hatással lesz erre a szektorra a Microsoft új operációs rendszere, a Windows 10, illetve további lehetőséget kínál a gyártók számára, hogy az üzleti szektorban is egyre nagyobb mértékben kezdik használni ezeket a készülékeket.
A piac zsugorodása főként a két legnagyobb szereplő, az Apple és a Samsung értékesítési számain figyelhető meg. Az almás logójú cég 10,9 millió iPadet tudott eladni az április–júniusi időszakban, ami közel 18 százalékos visszaesést jelentett 2014 második negyedévéhez képest. A társaság piaci részesedése 27,7 százalékról 24,5 százalékra csökkent. A Samsung esetében kisebb, 12 százalékos visszaesést mért az IDC éves összevetésben, a dél-koreai vállalat 7,6 millió tabletet értékesített a júniussal zárult három hónapban.
A kisebb gyártók ugyanakkor lényegesen jobb eredményeket értek el a piackutató közlése szerint. A Lenovo 2,5 milliós táblagépforgalma 6,8 százalékos fejlődést jelentett, míg a Huawei duplázta értékesítését, és 1,6 millió készüléket adott el. Ugyanekkora forgalmat produkált a második negyedévben az LG is, azonban a dél-koreai gyártó esetében ez több mint 3,5-szeres növekedést jelentett az egy évvel korábbihoz képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.