Átlagosan 20-30 feltárt biztonsági probléma jut ma Magyarországon a vállalati informatikai rendszerekre, de akadnak cégek, ahol ezeknek a száma a 100-at is megközelítette – derül ki a Hunguard Kft. belső felméréséből. A vállalatok IT-rendszereinek biztonsági ellenőrzésével és auditálásával foglalkozó vállalat szakértői szerint, habár a cégek egyre jobban figyelnek az adatok sértetlenségére és biztonságára, ma még jellemzően gyerekjáték bejutni egy-egy vállalati rendszerbe.
– Csak nagyon kevés vállalatnál tártak fel szakértőink 10 alatti darabszámú problémát, ám akadtak cégek, ahol akár 50-70 különböző súlyosságú biztonsági hiányosságot is azonosítottunk. Az egészen kis cégeknél, ahol a rendszerek is sokkal egyszerűbbek, átlagosan kevesebb biztonsági probléma merült fel – nyilatkozta Lengyel Csaba, a Hunguard Kft. szakmai vezetője.
Lengyel Csaba szerint a vállalatok leggyakrabban adatlopás áldozatai lesznek – vállalati levelezések, ügyféladatok, személyzeti nyilvántartások, pénzügyi adatok és adatbázisok jelentik a támadások célpontjait. Bár az ilyen jellegű adatok pénzbeli értékét nehéz megadni, a nemzetközi felmérések szerint egy-egy adatelem – például egy címlista egyik eleme, dolgozói adatokat tartalmazó fájl – az előállításába fektetett erőforrásokat figyelembe véve nagyságrendileg 160 dolláros veszteséget jelent.
A Hunguard szerint viszont a vállalatok informatikai rendszereit nemcsak a külső támadások kivédésére kell felkészíteni, fontos, hogy a belső, munkatársi mulasztások vagy adateltulajdonítások ellen is védett legyen a hálózat. – Adatbiztonsági szempontból megengedhetetlen, hogy a céges adatbázisokhoz ellenőrizetlenül hozzáférhessenek a munkatársak, számlázási vagy egyéb vállalati és ügyféladatokat kinyerhessenek a rendszerből – emelte ki Lengyel Csaba. Szerinte már a jogosultságok részletes belső szabályozása és egy naplózási rendszer is sokat tehet az ilyen kockázatok minimalizálásáért.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.